شناسه خبر:55229
1401/2/22 09:25:34
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

طرح پیرولیز لاستیک‌های فرسوده به جد دنبال شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه لاستیک‌های فرسوده خودروها قابل جذب نیستند، گفت: در راستای رفع این مشکل طرح پیشنهادی مدیریت پسماند شهر همدان با عنوان طرح توجیهی سیستم نوین پیرولیز ارائه شد و باید به جد پیگیری شود.

علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با موضوع بررسی طرح «بازیافت زباله و لاستیک به روش پیرولیز» و با حضور اعضای کمیسیون و مشاور طرح، اظهار کرد: پیشرفت علم در عین مبرهن کردن افق‌‎های روشن مشکلاتی را نیز به دنبال دارد.

وی معضل لاستیک‌های فرسوده را یکی از مسائل پیش رو با وجود پیشرفت‌های علمی برشمرد و گفت: با توجه به افزوده شدن سالیانه هزاران خودرو به چرخه اقتصاد کشور، روزانه هزاران دستگاه خودرو نیز در شهرها تردد دارند که این امر طبیعتاً مشکلات عدیده‌ای به لحاظ زیست محیطی ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از آلودگی شهرها ماحصل تولید خودرو بوده و این امر مشکلاتی را نیز حتی از نظر بهداشتی ایجاد کرده است.

نظری به متحمل شدن بودجه‌های سنگین جوامع و مردم در پاسخ به بازخوردهای مدرنیته اشاره کرد و افزود: سالیانه هزاران حلقه لاستیک و تایرهای سنگین تولید شده توسط علم، عوارض زیست محیطی دیگری برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه باید با توجه به تکنولوژی‌های دانش‌بنیان و فرآوری‌‌های شکل گرفته اینگونه مسائل را حل کنیم، تصریح کرد: لاستیک‌های فرسوده خودروها قابل جذب نیستند و در راستای رفع این مشکل طرح پیشنهادی مدیریت پسماند شهر همدان با عنوان طرح توجیهی سیستم نوین پیرولیز در این جلسه ارائه شد که باید به جد پیگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: این طرح به‌منظور تولید ثروت از لاستیک‌های فرسوده بوده و با توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید این مشکلات را مرتفع کرده و موجبات جلوگیری از آلودگی محیط زیست و بهره‌مندی از این ظرفیت را فراهم کرد.

نظری با بیان اینکه در سایت زباله و نخاله نیز هزاران حلقه لاستیک فرسوده وجود دارد، خاطرنشان کرد: امید است با اجرای طرح سیستم نوین پیرولیز یکی از معضلات شهری را حل کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در این جلسه به دو مأموریت تعریف شده برای سازمان پسماند در سال 1401 یادآور شد: تفکیک زباله از مبداء و احداث بازار بزرگ ضایعاتی‌ها به عنوان مأموریت‌های سال جاری این سازمان تعریف شده است.

حسین مردانی با بیان اینکه پیرولیز لاستیک نیز بحث جدیدی در این حوزه است، اظهار کرد: امید است با اجرای طرح جدید سیستم نوین پیرولیز، بازیافت لاستیک محقق شود.

شناسه خبر 55229