شناسه خبر:55240
1401/2/22 09:44:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: با مشارکت و همراهی خوب خیرین و اقشار مختلف مردم مؤمن استان، 380 میلیارد ریال زکات فطریه در استان جمع‌آوری شد.

رضا طوسی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) درراستای کمک به خانواده‌های ‌نیازمند تحت حمایت نسبت به جمع‌آوری زکات فطریه و توزیع آن در بین این خانواده‌ها اقدام کرده است.

وی افزود: مردم مؤمن استان کردستان امسال 380 میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره پرداخت کردند که تمام این مبلغ با اولویت ایتام و بیماران زمین‌گیر توزیع و به حساب خانواده‌های نیازمند واریز شده و بخشی هم که به‌صورت نقدی بوده در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: 100 درصد زکات فطریه جمع‌آوری شده در همان شهرستان، روستا و در سطح مساجد توسط معتمدان همان محل در بین نیازمندان توزیع شده است.

طوسی اعلام کرد: همچنین 300 میلیون ریال زکات فطریه از طریق کارکنان کمیته امداد امام (ره) استان جمع‌آوری و با اولویت ایتام به حساب خانواده‌های زیرپوشش واریز شد: طبق شورای عالی افتای کردستان، فطریه هر فرد 300 هزار ریال است و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود دارد.

طبق اعلام شورای عالی افتای کردستان، در رمضان امسال فطریه هر فرد 300 هزار ریال بود و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود داشت.

در حال حاضر73 هزار و 499 خانوار در قالب 153 هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند که 32 هزار و 800 نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

 

شناسه خبر 55240