شناسه خبر:55242
1401/2/22 09:47:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزرات امور خارجه با بیان اینکه هیچ وزارتخانه‌ای مانند وزارت خارجه نیروی بازرگانی و تجاری در خارج از کشور ندارد، گفت: وزارت امور خارجه با تمام توان از فعالیت تجار ایرانی حمایت می‌کند.

محمدجواد همت‌پناه با اشاره به سفر خود به استان مرکزی اظهار کرد: فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از نزدیک با امکانات، استعدادها و توانایی‌های تجاری و سرمایه‌گذاری شهر اراک و استان مرکزی آشنا شویم.

وی افزود: وزارت امور خارجه و معاونت اقتصادی تمام قد برای حمایت هر چه بیشتر از فعالان اقتصادی کشور ایستاده است چراکه فعالان اقتصادی با وجود مشکلات اقتصادی، موانع و تحریم‌ها کار تولیدی را برای کمک به کشور انجام می‌دهند.

رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه عنوان کرد: هدف اعزام کارشناسان اقتصاد به کشور‌های خارجه، پیگیری امور اقتصادی کشور است؛ هیچ وزارتخانه‌ای مانند ما نیروی بازرگانی و تجاری در خارج از کشور ندارد.

همت‌پناه بیان کرد: یکی از اهداف ما قبل از اعزام سفیران اقتصادی به محل ماموریت بازدید از استان‌های مختلف برای آشنایی با امکانات استانهاست تا در زمان اعزام به صورت خودکار اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

شناسه خبر 55242