شناسه خبر:55248
1401/2/22 09:55:40

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: یکی از عواملی که پتروشیمی‌ها همانند کارخانه‌های هپکو و آذر آب با مشکل مواجه نشده‌اند این است که خوراک رایگان به پتروشیمی‌ها اختصاص داده می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه با اشاره به کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور اظهار کرد: از مدت سه سال گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور شاهد کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور بودیم و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نفت مایه فروریختگی اقتصادی است بنابراین در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها تأثیر خود را در اقتصاد از دست داده است‌.

وی با بیان اینکه محصولات نفتی با کمترین ارزش افزوده صادر می‌شوند، ادامه داد: یکی از عواملی که پتروشیمی‌ها همانند کارخانه‌های هپکو و آذر آب با مشکل مواجه نشده‌اند این است که خوراک رایگان به پتروشیمی‌ها اختصاص داده می‌شود که ضرر و زیان آنها را پوشانده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه 77 درصد اقتصاد و تجارت کشور به نفت وابسته است، عنوان کرد: امکان بازگشت صادرات نفت کشور به قبل از تحریم‌ها نیازمند این است که روابط اقتصادی با خارج کشور افزایش یابد.

مخلص‌الائمه افزود: سند تحول دولت مردمی در اسفندماه سال گذشته منتشر و توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده است که این سند از جمله 100 سند کلان کشور و در کنار قوانین توسعه‌ای و اسناد راهبردی و کلیدی کشور است.

وی تصریح کرد: 134 چالش کشور در این سند برشمرده شده و 9 فصل و 37 موضوع در این سند هدف‌گذاری شده که بخشی از آنها با وزارت امور خارجه مرتبط است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه یک هزار و 23 اقدام این سند باید اجرایی شود، گفت: اجرای این اقدام‌ها 10 گردش اقتصادی کلان کشور را به همراه خواهد داشت و دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این اقدام‌ها مشخص شده که بخشی از این اقدام‌ها اقتصادی است.

مخلص‌الائمه یاد آور شد: ساوه و زرندیه به‌دلیل نزدیکی به تهران و کرج از موقعیت منحصر به‌فرد در زمینه جذب سرمایه گذار برخوردار هستند.

 

شناسه خبر 55248