شناسه خبر:55285
1401/2/24 09:11:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام از تعهد ایجاد اشتغال برای 14 هزار نفر در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اشتغال استان از کسب رتبه دوم استان از نظر تعهد اشتغال در کشور خبر داد و گفت: اگر چنانچه رقم چهار هزار اشتغال ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سامانه رصد ثبت شود ما رتبه اول کشور از نظر اشتغال را به خود اختصاص خواهیم داد.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال 1400 تاکنون 9 هزار و 476 شغل در ایلام ایجاد شده که از این حیث این استان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار ایلام در ادامه یکی از وظایف مهم استان در سال 1401 را بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید عنوان کرد و گفت: در این راستا مسئول مستقیم ساماندهی وضعیت کارخانجات صنعتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار است و پس از آن فرمانداران باید بطور جدی وارد عمل شوند.

بهرام‌نیا تأکید کرد: تمامی کارخانجاتی که به هر دلیل تعطیل شده و به خانه باغ تبدیل شده و یا در تملک بانک هستند باید بسرعت تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت کارخانجات در شهرستان‌ها معیار مهم عملکرد فرمانداران است و در این زمینه یکی از کارهای مهم در سال 1401 اشتغال دانش‌بیان، رشد و بهره‌وری تولید است‌.

استاندار ایلام در ادامه خواستار شد: فرمانداران سهم اشتغال و تعهد به آن را به‌صورت ماهانه گزارش دهند چراکه تا پایان سال 1401 گزارش یک‌ساله اشتغال هر شهرستان بررسی می‌شود.

بهرام‌نیا در پایان با اعلام این خبر که 11 هزار 434 نفر رقم تعیین شده اشتغال استان تا پایان سال 1401 بوده که با پیشنهاد استان این تعهد به 14 هزار 236 اشتغال افزایش یافته، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید تعداد سهم تعیین شده اشتغال را به سرانجام برسانند و گزارش دهند.

شناسه خبر 55285