شناسه خبر:55289
1401/2/24 09:16:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: شهرستان ملکشاهی دارای تعداد 10 هزار و 962 کلونی زنبور عسل بوده و 194 نفر نیز به طور مستقیم به این کار مشغول هستند.

حسین بزرگمهر گفت: شهرستان ملکشاهی با توجه به وضعیت منطقه‌ای و پوشش گیاهی و همچنین کوه‌های اطراف شهرستان به‌ویژه کبیرکوه از لحاظ پرورش زنبور عسل و فرآورده‌های آن یکی از مناطق مستعد این کار است که می‌تواند نقش مؤثری در تأمین عسل در سطح استان داشته باشد.

وی افزود: شهرستان ملکشاهی دارای تعداد 10 هزار و 962 کلونی زنبور عسل بوده و 194 نفر نیز به طور مستقیم به این کار مشغول و باعث اشتغال‌زایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی ادامه داد: امسال هنوز کار برداشت عسل آغاز نشده ولی سال گذشته از هر کندو حدود پنج کیلو به میزان حدود 54 تن عسل برداشت شده که ارزش سالیانه آن بیش از 10 میلیارد تومان است.

بزرگمهر افزود: زنبورداران شهرستان با مشکل بیمه و عدم تسهیلات کم‌بهره و بسته‌بندی برای صادرات و همچنین شکر رو به‌رو هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع گیاهی منطقه انواع عسل در شهرستان قابلیت برداشت دارد و به طور کلی عسل درخت کنار بیشتر در شهرستان برداشت خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به خشک‌سالی امسال و مشکلات پیش‌آمده برای زنبورداران وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات به مبلغ 1/400/000 تومان به ازای هر کندو با کارمزد 12 درصد در نظر گرفته است که زنبورداران با مراجعه به سامانه سیتا می‌توانند ثبت‌نام کنند.

 

شناسه خبر 55289