شناسه خبر:55290
1401/2/24 09:17:43

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: اصلاح سیاست‌های ارزی، نرخ نان سنتی سفره مردم را تا 10 درصد کاهش می‌دهدو مردم اطمینان خاطر داشته باشند هیچگونه افزایش قیمتی در این خصوص ایجاد نمی‌شود.

حسن میرزاخانی افزود: التهاباتی طی چند روز اخیر در حوزه گندم، آرد، نان و محصولات حاصل از آرد ایجاد شده که ناشی از الزمات قانون برنامه و بودجه است، چراکه در این قانون، عنوان "ارز ترجیحی" قید نشده است.

وی با اشاره به پرداخت نظام ارز ترجیحی گفت: تحولات جهانی در حوزه غلات و سایر محصولات خوراکی پس از جنگ روسیه و اوکراین منجر به ایجاد تلاطم شده و باید اذعان داشت طرحی که دولت برای اصلاح نظام یارانه‌ها ارائه می‌دهد،ارز ارجیحی را به جای آنکه در ابتدای زنجیره تولید و توزیع بخواهد به وارد کننده و صادرکننده پرداخت کند مقرر شده به انتهای زنجیره که مردم و خبازان هستند پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه‌ در سال‌های اخیر قاچاق آرد به خارج از کشور انجام و برخی دلالان از این موضوع سوءاستفاده‌ می‌کردند، دولت تصمیم گرفت قیمت نان را واقعی کند.

میرزاخانی تاکید کرد: عملیاتی کردن این مهم، تغییر شکل پرداخت یارانه‌ها و نه حذف یارانه‌ها است.

شناسه خبر 55290