شناسه خبر:55335
1401/2/25 09:25:29

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز گفت: حضور گروه‌های خارجی در هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز باعث ارتقای سطح کیفیت آن می‌شود.

فریدون حامدی اظهار کرد: طی فراخوان اعلامی برای هنرمندان خارجی و داخلی جشنواره هفدهم، چهار نمایش از میان 21 نمایش انتخاب شد ولی با توجه به تأخیر و تعویق برگزاری جشنواره به اردیبهشت‌ماه امسال سه گروه از آن‌ها انصراف دادند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز برای جایگزینی این گروه‌ها سه گروه دیگر را برای حضور در این جشنواره انتخاب کرد و هم‌اکنون این سه گروه خارجی از کردستان ترکیه و اقلیم کردستان عراق حضور دارند.

این هنرمند کردستانی اضافه کرد: این نمایش‌ها شامل «شه‌ویک له دوزه‌خدا» از اربیل و «گیژه‌ن» از کویه اقلیم کردستان و «مه‌م و زین» از باتمان ترکیه در این جشنواره شرکت کرده اند.

حامدی با اشاره به اینکه گروه‌های خارجی در بخش رقابتی جشنواره حضور دارند، افزود: برای اواین بار در ادوار برگزاری جشنواره تئاتر کُردی سقز، گروه‌های خارجی با گروه‌های داخلی رقابت می‌کنند بنابراین این ایده می‌تواند در ارتقای کمی جشنواره مفید واقع شود.

وی ادامه داد: حضور گروه‌های خارجی در جشنواره و رقابت آن‌ها با گروه‌های داخلی علی‌رغم ایجاد انگیزه و حس رقابت، باعث تقویت و ارتقای سطح جشنواره هفدهم و فرصتی برای محک هنرمندان می‌شود.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز یکی دیگر از تفاوت‌های این دوره با دورهای قبلی را دو بار اجرای هر نمایش و همچنین برگزاری جشنواره عکس اعلام کرد و گفت: برنامه نقد و بررسی اجراها هم در این دوره به‌صورت فنی و کارشناسی شده و تکنیکی برگزار می‌شود.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 55335