شناسه خبر:55358
1401/2/26 08:57:56

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان کرمانشاه با تأکید بر لزوم برخورد جدی با تبلیغات تورهایی غیرمجاز در فضای مجازی، گفت: دستگاه‌های مرتبط نسبت به شناسایی این تورها، اقدام کنند و ضمن اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار، نسبت به مسدود کردن صفحات تبلیغاتی اقدام شود.

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه با اشاره به رونق مجدد فعالیت‌های گردشگری در استان، اظهارکرد: پس یک دوره رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری دوباره جان گرفته و اماکن گردشگرپذیر استان بازهم روزهای شلوغی را در روزهای تعطیل پشت سر می‌گذرانند.

وی ادامه داد: در این میان علیرغم فعال بودن تعداد قابل‌توجهی دفاتر گردشگری در سطح استان، افرادی هستند که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی با عناوین جذابی در فضای مجازی اقدام به فراخوان برای برگزاری تور به مقاصد مختلف گردشگرپذیر می‌کنند.

دادستان کرمانشاه به تبعات منفی سفر با چنین تورهایی برای گردشگران اشاره کرد و گفت: نداشتن بیمه، عدم رعایت شئونات اسلامی، اسکان در مراکز اقامتی نامناسب و... از جمله مشکلاتی است که سفر با چنین تورهایی برای گردشگران به همراه دارد و بسیاری از آن‌ها هم نسبت به اینکه ارائه خدمات این تورها مطابق با تبلیغاتی که داشته اند معترض بوده اند.

وی بر لزوم برخورد جدی با چنین تورهایی تاکید کرد و افزود: در این راستا پلیس نظارت بر اماکن عمومی باید به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی برای گردشگران از جمله خطرات جانی، با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به شناسایی تورهای غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، اقدام کند و ضمن اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار، نسبت به مسدود کردن صفحات تبلیغاتی اقدام شود.

شناسه خبر 55358