شناسه خبر:55460
1401/2/28 09:37:31

سپهرغرب، گروه خبر: جاده معروف ترشابه در حالی که شهرستان ملکشاهی را در کوتاه‌ترین زمان به مهران وصل می‌کند و یکی از مسیرهای مورد توجه زائران است دارای نقاط حادثه‌خیز متعددی بوده و نیازمند ترمیم است که باید متولیان امر به آن توجه ویژه داشته باشند.

استان ایلام یک راه ترانزیتی و استراتژیک برای کشور است چراکه محل اتصال به جنوب کشور و همچنین کشور عراق بوده و به‌عنوان امن‌ترین نقطه کشور به مرز تلقی می‌شود؛ سالانه شاهد حضور بی‌شماری از زائران اربعین و تجاری است که برای عبور و صادرات مرز مهران را انتخاب کرده‌اند.

وقتی که حجم ترافیک به حدی بیشتر شود از سایر راه‌های اتصال به مرز مهران استفاده می‌شود که یکی از راه‌ها جاده ملکشاهی به مهران است که ترافیک را کاهش و حتی تردد مردم شهرستان را نیز آسان‌تر ‌می‌کند.

اما همین جاده به یک معضل مبدل شده و علی‌رغم اینکه به بهره‌برداری رسیده، مشکلات آن همچنان باقی مانده است؛ نقاط حادثه‌خیز و تصادفات در این مسیر بی‌شمار است و می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع این مسائل اقدام کنند.

  آسیب و خسارات ناشی از مشکلات جاده باید مرتفع شوند

احمدی یکی از شهروندان ملکشاهی گفت: راه دسترسی به مهران برای مردم شهرستان ملکشاهی باید به گونه‌ای باشد که آسیب و خسارات بر مردم متحمل نشود، نزدیک‌ترین راه از جاده ترشابه می‌گذرد، تلاش‌های فراوانی در این مسیر از طرف دستگاه‌های متولی جهت رفع مشکلات انجام شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: اگر راه و شهرسازی نسبت به احداث این مسیر اقدام کرده باید برای سایر موارد از قبیل ترمیم جاده و رفع نقاط حادثه خیز هم برنامه داشته باشد چراکه این جاده باعث تصادفات بی‌شماری خواهد شد.

  ترشابه نزدیک‌ترین و آسان‌ترین مسیر برای رفتن به مرز مهران است

یکی دیگر از شهروندان ملکشاهی گفت: حجم بار ترافیکی در برخی از ایام سال بر روی جاده اصلی ایلام به مهران خواهد بود و مسئولان به فکر راه‌های اتصالی دیگر هستند و جاده ترشابه در شهرستان ملکشاهی جزء نزدیک‌ترین و آسان‌ترین راه است که طی سالیان قبل زائران اربعین از این مسیر عبور می‌کردند.

وی ادامه داد: اما در همان زمان این جاده هنوز آمادگی این حجم از بار ترافیکی برای زائران را نداشت و خود عاملی برای ایجاد تصادفات فراوان بود به نحوی مسئولان به دنبال احداث و ترمیم این مسیر در ماه‌های بعد افتادند که این یک نوید برای مردم شهرستان بود اما هنوز این مسیر مشکلات عدیده‌ای دارد که مسئولان باید نسبت به رفع کامل مسائل اقدام کنند.

  نگهداری و ترمیم جاده بر عهده راهداری است

مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مسیر ملکشاهی به مهران یکی از راه‌های تردد زائران کربلا است که قبلاً توسط اداره راه و شهرسازی جهت احداث و تکمیل و آسفالت جاده اقداماتی انجام شد.

یعقوبیان افزود: به تازگی سه کیلومتر واریانت در قسمت پل شکسته توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام کار است و برای اتمام این پروژه به اعتبار نیاز داریم و پس از اتمام پروژه جهت نگهداری ترمیم و سایر اقدامات به اداره راهداری تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: هرگونه اقدامات بعدی پس از اتمام پروژه‌ها اعم از ترمیم، نگهداری و غیره جزء وظایف راهداری است که باید در این زمینه اقدام کند.

   قسمت‌هایی که نیاز به ترمیم دارد به مناقصه گذاشته شده است

معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: پروژه‌ها توسط اداره راه و شهرسازی بعد از تکمیل و اتمام آن‌ها به اداره راهداری جهت حفظ و نگهداری و سایر اقدامات تحویل داده می‌شود.

رضایی افزود: آن بخش از جاده ملکشاهی به مهران که تحویل گرفته شده و جاهایی که خراب و نیاز به ترمیم است به مناقصه گذاشته شده و به محض مشخص شدن پیمانکار کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: جاهایی که خراب و نیاز به لکه‌گیری باشد ترمیم و سایر قسمت‌ها آسفالت و روکش و خط‌کشی هم انجام خواهد شد.

معاونت راهداری ایلام گفت: سعی ما این است که در حداقل زمان این مسائل که خواسته به حق مردم شهرستان ملکشاهی است برطرف شود.

امیدواریم که جاده ملکشاهی به مهران که یکی از راه‌های ارتباطی مردم به‌ویژه در زمان اربعین است هر چه سریع‌تر کار اجرایی و عملیاتی آن به پایان برسد تا دیگر مشکلات تردد در این مسیر وجود نداشته باشد.

شناسه خبر 55460