شناسه خبر:55468
1401/2/28 09:50:06

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه از افتتاح دفتر منطقه آزاد قصر شیرین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: طرح جامع و امورات اجرایی منطقه نیز به‌زودی عملیاتی می‌شود.

«بهمن امیری‌مقدم» روز سه‌شنبه در این ارتباط اظهار کرد: با راه‌اندازی دفتر منطقه آزاد و تصویب طرح جامع منطقه، مقدمات کاری و دعوت از سرمایه‌گذاران نیز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه کرمانشاه با آغوش باز پذیرای همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، تصریح کرد: هر مانعی که سر راه آن‌ها قرار داشته باشد در سریع‌ترین زمان رفع می‌شود.

امیری‌مقدم همچنین از سرمایه‌گذاران کرمانشاهی که در دیگر نقاط کشور به سرمایه‌گذاری مشغول هستند هم دعوت کرد تا به استان خود آمده و شهر و دیار خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

مدیر ارشد استان تأکید کرد: در منطقه آزاد قصر شیرین زمین فروشی نداریم و هر زمینی که واگذار می‌شود، حتماً باید در اختیار بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات قرار گیرد.

وی با اشاره به سهم 50 درصدی کرمانشاه از کل صادرات کشور به عراق، گفت: قطعاً با افزایش فعالیت‌های منطقه آزاد قصر شیرین سهم بیشتری از صادرات را به خود اختصاص خواهیم داد.

امیری‌مقدم در پایان ابراز امیدواری کرد منطقه آزاد قصر شیرین نه‌تنها در شهرهای غربی بلکه در کل استان رونق اقتصادی ایجاد کند و شرایط معیشتی مردم فهیم کرمانشاه بهتر از گذشته شود.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصر شیرین 15 اردیبهشت‌ماه سال 1400 به‌صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصر شیرین با بیش از 27 هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در 20 کیلومتری قصر شیرین دارای بزرگ‌ترین پایانه زمینی بین‌المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصر شیرین به‌صورت رسمی در سال 86 تأسیس و راه‌اندازی شد که هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم‌اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصر شیرین با مناطق کردنشین عراق به‌ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

شناسه خبر 55468