شناسه خبر:55490
1401/2/29 09:10:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از وجود 442 واحد صنایع تبدیلی و غذایی دارای پروانه در این استان خبر داد.

حسن محمدی دراین‌باره اظهار کرد: این تعداد واحد صنایع تبدیلی با اشتغال هشت هزار و 800 نفر توان جذب چهارونیم تُن محصول خام کشاورزی را در استان دارند.

وی افزود: بیشترین این واحدها در شهرستان‌های ملایر و بهار مستقر بوده که امیدواریم با انجام سرمایه‌گذاری در سایر شهرستان‌ها ازجمله اسدآباد، فامنین و درگزین تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی این شهرستان‌ها هم افزایش یابد.

محمدی در مورد ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی به‌عنوان یکی از پروژه‌های استان در 10سال گذشته، بیان کرد: خوشبختانه درحال حاضر در استان همدان در این رابطه 88 واحد سردخانه با ظرفیت 240 هزار تُن پروانه بهره‌برداری صادر شده و 63 واحد سردخانه نیز با ظرفیت 235 هزار تُن و پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد درحال احداث است.

وی با اشاره به فرآوری گشنیز، گفت: در بحث گشنیز در شهرستان نهاوند دارای پنج تا شش واحد درجه‌بندی و بسته‌بندی گشنیز هستیم که در دو یا سه سال گذشته به این واحدها مجوز داده شده است.

محمدی با بیان اینکه تاکنون دو واحد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود دو واحد دیگر نیز امسال به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: در رابطه با واحد فرآوری گشنیز با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در بحث عصاره و اسانس گشنیز پیش‌بینی می‌شود در 6 ماهه سال جاری این واحد افتتاح شود.

شناسه خبر 55490