شناسه خبر:55606
1401/3/1 11:47:49

سپهرغرب، گروه کار و دانش: شرکت تاکسی اینترنتی «اوبر» از خدمت جدید ارسال و تحویل مواد غذایی با استفاده از ربات‌های خودکار و چهارچرخ به در خانه مشتریان خبر داد.

اوبر اعلام کرد: ما با همکاری فناوری دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) این خدمت جدید را ارائه می‌دهیم؛ بنابراین مشتریان می‌توانند تنها با استفاده از این مولفه گوشی‌های هوشمند خود، مواد غذایی و دیگر خوراکی‌ها و اقلام مورد نیاز خود را از طریق اوبر ایتس (Uber Eats) سفارش دهند.

سفارش صوتی مواد غذایی به زبان انگلیسی تا تابستان جاری ممکن می‌شود و بقیه زبان‌ها نیز به سرعت به این خدمت اضافه خواهند شد. سرویس سفارش مواد غذایی اوبر اکنون در استادیوم‌ها در شهرهای لس آنجلس، نیویورک، واشنگتن، هیوستون، سن خوزه آمریکا و رنه فرانسه فعال است.

این خدمت نرم‌افزاری اوبر از اطلاعات دقیق موقعیت مکانی مشتری استفاده می‌کند؛ بنابراین می‌تواند جای او را در یک استادیوم به خوبی تشخیص دهد و فرد دیگر نیازی ندارد برای خرید مواد غذایی صندلی خود را ترک کند و در صف‌های طولانی معطل شود.

اوبر از مدت‌ها قبل سرمایه‌گذاری روی ربات‌ها را آغاز کرده و نخستین ربات‌ها را سال 2018 معرفی کرد. اوبر قصد دارد سرویس حمل و نقل رباتی را نیز سال آینده در شهر لاس وگاس راه‌اندازی کند.

 

شناسه خبر 55606