شناسه خبر:55625
1401/3/1 13:15:39
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در سفر به کردستان:

700 نقطه کشور برای مدیریت پسماند در مرحله مطالعات است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به تأکید دولت برای موضوع پسماند، گفت: در این راستا 700 نقطه کشور برای موضوع پسماند در مرحله مطالعات است.

مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در بازدید از پایانه برکت با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و استاندار ایلام، اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان در سال‌جاری برای موضوع پسماند اختصاص داده شده است و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در موضوع پسماند اقدامات بزرگی انجام شده که اولویت ما در وهله نخست استان‌های ساحلی است.

معاون وزیر کشور با اشاره به زیرساخت‌های شهر مهران گفت: اعتبارات خاصی برای شهر مهران به دلیل اینکه محل اصلی رفت و آمد زائران است باید اختصاص یافته و همچنین زمین لازم مشخص شود تا بتوانیم موضوع پسماند را با جدیت دنبال کنیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: خارج از مصوبات اربعین، کمک‌های اعتباری دیگری برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین به این استان خواهد شد.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم زیرساخت‌های مخابراتی، موضوع تأمین، آب و برق و دیگر مسایل را شناسایی و تصمیمات لازم برای آنان اتخاذ کنیم.

وی اضافه کرد: استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در کشور پذیرای زائران اربعین هستند که این مهم می‌طلبد به این استان‌ها بیشتر توجه شود.

بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مسیر ایلام به مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست ستاد اربعین استان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه معاونین وزیر کشور به استان ایلام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

شناسه خبر 55625