شناسه خبر:55693
1401/3/2 09:33:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر کرمانشاه گفت: 98 درصد تاکسی‌های کرمانشاه از سوخت پاک استفاده می‌کنند و خودرو‌های فرسوده باقی‌مانده با آغاز طرح نوسازی این خودرو‌ها به سوخت پاک متصل می‌شود.

محمدمهدی احمدی اظهار کرد: طرح دوگانه‌سوز شدن خودرو‌های عمومی از سال 85 شروع شده و کماکان ادامه دارد.

وی افزود: برای تشویق رانندگان به استفاده از سوخت پاک و جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها با هماهنگی‌های انجام‌شده یک دستگاه از دیسپنسر‌های جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده تا این تاکسی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مدار خدمات‌رسانی قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر کرمانشاه به گازسوز شدن خودرو‌های فعال در تاکسی اینترنتی اشاره و بیان کرد: این خودرو‌ها از طریق شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ با درنظر گرفتن پیمایش و کارکرد دوگانه‌سوز خواهند شد.

وی با بیان اینکه سن فرسودگی برای خودرو‌های عمومی تاکسی 10 سال تعیین شده است، گفت: درحال حاضر عمر ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه حدود 11 سال است.

احمدی ادامه داد: سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر کرمانشاه دارای 10 هزار دستگاه تاکسی، اتوبوس و آژانس‌های تاکسی تلفنی زیر پوشش است که روزانه میانگین 800 هزار سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه، افزود: درحال حاضر مقدمات حدود خرید 100 دستگاه اتوبوس و میدلباس درحال انجام است که در آینده نزدیک به ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه برای ارائه خدمات به شهروندان به‌خصوص مناطق کم‌برخوردار اضافه خواهد شد.

 

شناسه خبر 55693