شناسه خبر:55747
1401/3/3 10:20:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه دهلران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دانشکده پرستاری در این شهرستان مرزی خبر داد.

لطیف صادقی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به پیگیری‌های استاندار، نماینده مجلس و دانشگاه علوم پزشکی و از طرفی موافقت وزارت بهداشت این دانشکده در دهلران راه‌اندازی می‌شود.

وی با تقدیر از پیگیری‌های نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: این دانشکده از مطالبات مردم بود که در این دولت مورد توجه قرار گرفت.

فرماندار ویژه دهلران به نقش این دانشکده در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله نخست مکان مورد نیاز آن تأمین شده و در درازمدت نیز زمین مورد نیاز برای احدث ساختمان مستقل این دانشکده در دستور کار است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: این دانشکده با هدف تربیت دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی راه‌اندازی می‌شود.

جهانگیری عبدی از موافقت وزارت بهداشت با این موضوع خبر داد و اضافه کرد: بازدید برای مکان‌یابی در راستای فضای مورد نیاز در شهرستان انجام شده و در خصوص فضا برای دانشکده مشکلی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: قرار است پذیرش دانشجو برای این دانشکده در دفترچه کنکور سراسری سال جاری لحاظ شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود برای امسال پذیرش بین 15 تا 20 نفر دانشجو در کنکور سراسری برای دانشکده پرستاری دهلران اعلام ظرفیت شود و در مهرماه این مهم عملیاتی شود.

عبدی در خصوص ماندگاری متخصص در دهلران نیز گفت: پیگیری می‌شود تا با یک سری مزایای ویژه برای متخصص‌ها در دهلران اقدام شود.

شناسه خبر 55747