شناسه خبر:55773
1401/3/3 14:02:42

مراسم تشییع پیکر شهید «صیاد خدایی» در مسیر میدان امام حسین (ع) - خیابان 17 شهریور- میدان شهدا با حضور اقشار مردم و و مقام‌های کشوری و لشکری برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهید «صیاد خدایی» در تهران با حضور مردم عزادار و ارادتمندان به این شهید برگزار شد. پیکر این شهید بر دوش مؤمنان از میدان امام حسین (ع) آغاز و به سمت میدان شهدا تشییع شد.

در این مراسم همه مردم آمده بودند و در این میان خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که پوسترهای عکس شهدای خود را در آغوش کشیده بودند، حضورشان به چشم می‌خورد.

همچنین به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی الکل و گلاب در مسیر آبپاشی می‌کردند. همچنین از آنجا که هوا به شدت گرم و غبارآلود بود، خادمان با دستگاه آب پاش قدری به خنک کردن فضا می‌پرداختند.

ابتدای مراسم قدری حاضران به عزاداری و سینه زنی پرداختند. اکثر مردم عکس شهدا را به ویژه شهدای مدافع حرم را روی سینه‌های شأن گرفته بودند و همراه با مداحی‌ها اشک می‌ریختند. برخی دیگر عکس شهید صیاد خدایی، شهید همت و شهید ابراهیم هادی را در دستان‌شان داشتند.

پیکر شهید صیاد خدایی ابتدا در مسجد امام حسین قرار داده شد و آیت‌الله صدیقی بر سر پیکر این شهید نماز خوانده شد.

حدود ساعت نه و نیم بود که پیکر شهید از مسجد خارج شد و به سمت میدان شهدا با همراهی مردم حرکت کرد و حاضران با یا حسین و یا زینب پیکر شهید خدایی را بدرقه کردند.

بر بالای ماشین حامل خودرو پیکر شهید صیاد خدایی جمله‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» و «یا اباعبدالله الحسین» درج شده بود و مردم پیکر شهید را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از میدان امام حسین تا میدان شهدا همراهی می‌کردند.

براساس این گزارش میثم مطیعی مداح اهل بیت دقایقی به مداحی پرداخت و حاضران با جمله یا زینب مدد مداح را همراهی کردند. در میان مردم پرچم‌های مشکی و قرمز رنگ یا حسین و یا اباعبدالله الحسین به چشم می‌خورد.

سرهنگ پاسدار «حسن صیاد خدایی» یکی از پاسداران نیروی قدس سپاه، حوالی ساعت 16 روز گذشته یکشنبه یکم خرداد ماه در حال بازگشت از محل کار به منزل خود واقع در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام توسط دو ضارب موتور سوار به شهادت رسید. ضاربین با شلیک پنج گلوله وی را در مقابل منزل خود به شهادت رسانده و متواری شدند. وی در حالی ترور شد که داخل ماشین پراید سفید خود مقابل منزل قرار داشت و در حال ورود به ساختمان بود. همسر وی اولین کسی بود که با پیکر غرق به خون شهید رو به رو شد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 55773