شناسه خبر:55779
1401/3/4 09:42:34
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در همدان:

مدرسه به میدان مشارکتی تبدیل شود

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین گفت: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین، مدرسه باید از یک ساختمان به میدان مشارکتی تبدیل شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، «علی پارسانیا» در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: استان همدان علاوه‌بر افتخارات در جنگ و شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم، در حوزه آموزش عمومی و تخصصی یک استان ویژه است.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند جزء پنج استان پیشرو در اجرای سند تحول بنیادین باشد، تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و توصیه‌های ایشان پیرامون سند تحول بنیادین رمز عاقبت‌به‌خیری و موفقیت این طرح است.

مشاور وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین اظهار کرد: با بررسی و آسیب‌شناسی، موانع و چالش‌های پیش روی سند تحول بنیادین در این چندسال مشخص شود.

پارسانیا ادامه داد: منطق جدیدی براساس آسیب‌شناسی پیشنهاد و مصوب شده است و باید بین صف و ستاد رابطه تعاملی ایجاد شود تا حاصل آن به مدرسه برسد.

وی با اشاره به بازدید از دبستان شهدای علم و فناوری همدان، گفت: این مدرسه به‌عنوان یک آموزشگاه نمونه مردمی روی ریل تحول حرکت می‌کند و مزدگیر نیست و دغدغه تعلیم و تربیت فرزندان را دارد که یک ظرفیت بسیار ارزنده است.

پارسانیا مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به همدان به همراه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از دبستان شهدای علم و فناوری ناحیه دو همدان بازدید کردند.

مشاور مقام عالی وزارت ضمن بازدید از کلاس‌ها و محوطه آموزشگاه از عوامل آموزشگاه قدردانی کرد.

در این بازدید مدیر آموزشگاه از روند اجرای برنامه‌های آموزشگاه براساس ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و اقدامات انجام‌شده و مشکلات موجود گزارشی را به اطلاع مشاور وزیر آموزش‌وپرورش رساند.

 

شناسه خبر 55779