شناسه خبر:55836
1401/3/5 09:14:45

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با اشاره به بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های بین‌المللی در توسعه شهر همدان، گفت: این اجلاس فرصت خوبی است تا از تجربیات و ارتباطات با سایر کشورها در توسعه شهر همدان بهره بگیریم‌.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در دومین گزارشی که از سفر خود ارائه‌ کرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: هفتمین پلتفرم (بستر مجازی) جهانی کاهش خطرپذیری بحران توسط دفتر کاهش خطر سازمان ملل به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در شهر بالی اندونزی درحال برگزاری است.

حسینی با اشاره به اهمیت و اعتبار این کنفرانس، گفت: این کنفرانس فرصت‌های خوبی برای معرفی ظرفیت‌های کشور اندونزی ایجاد کرده است که می‌توان از تجربیات برگزاری این کنفرانس به‌عنوان یک الگو در راستای سیاست‌گذاری و‌ توسعه شهر همدان بهره گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب شهر همدان در برگزاری چنین اجلاس‌هایی، ابراز کرد: ظرفیت‌های خوبی در تالار قرآن و یادمان عین‌القضات همدانی، سایر اماکن میراث فرهنگی و اعتبار بالای دانشگاه بوعلی‌سینا و علوم پزشکی امکان برگزاری اجلاس‌هایی در سطح بین‌المللی و ملی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

این مقام ارشد مدیریت شهری از حضور رئیس‌جمهور اندونزی در این اجلاس خبر داد و اظهار کرد: حضور مقامات رده بالای کشور اندونزی و مقامات محلی نشانگر اهمیت این کنفرانس است که افراد زیادی از کشورهای مختلف ازجمله همدان و تهران در این اجلاس شرکت دارند.

حسینی با اشاره به اینکه خود حضور در این اجلاس اعتباری برای شهر همدان است، افزود: به دنبال بهره‌گیری از راهکارها، منابع و ظرفیت‌های بین‌المللی در راستای بهره‌مندی از انرژی‌هایی مانند انرژی خورشیدی، سرمایه‌گذاری در حوزه پسماند، سامان‌دهی رودخانه‌ها و روددره‌ها در توسعه گردشگری، جداسازی آب شهری از فاضلاب و مباحث مربوط به همدان شهر سبز پایدار هستیم.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالی بین‌المللی در توسعه شهر همدان، اذعان کرد: در این راستا مثل سایر شهرهای کشور که از این اعتبارات بهره گرفته‌اند، به دنبال تقویت ارتباطات در بهره‌گیری از این اعتبارات هستیم.

در ادامه حسینی ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنفرانس، گفت: دو کنفرانس با عنوان سیستم‌های هشدار چند مخاطره‌ای و بهسازی ساخت‌وسازها برگزار شد که با حضور و استقبال فعالان و علاقه‌مندان به این عرصه روبه‌رو شد.

شهردار همدان تصریح کرد: این اجلاس فرصت خوبی است تا از تجربیات و ارتباطات با سایر کشورها در توسعه شهر همدان بهره بگیریم‌.

شناسه خبر 55836