شناسه خبر:55842
1401/3/5 09:21:34

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس با اتحاد ملی توانستیم حماسه فتح خرمشهر را رقم بزنیم به فضل الهی در جبهه جنگ اقتصادی نیز بر دشمنان غلبه می‌کنیم.

سردار سید صادق حسینی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سنندج اظهار کرد: همه آماده‌ایم که اعلام کنیم که از ادامه نقشه راه امام خمینی (ره) پشت سر رهبری در حرکت هستیم.

وی افزود: آماده‌ایم بگوییم که شهدای عزیز راهتان در رهرو است و مسیری که برای ما ترسیم کرده‌اید را هیچگاه گم نخواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: اتفاقی افتاد که در اردوگاه حریف نه فکرش را می‌کردند و نه انتظار آن را داشتند و رهبر انقلاب فرمودند که فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست.

سردار حسینی افزود: پیروزی در اندیشه، تفکر و اعتقاد بود و این تفکر و اندیشه از منطقه محدود خرمشهر اتفاق نیافتاد بلکه تفکر انقلاب اسلامی را جهانی کرد و فرهنگ مقاومت را در برهه کنونی به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی در خرمشهر نقطه تحول ملت ایران است و دفاع مقدس تجلی رفتار ملت ایران در مقابل دشمنان بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: فتح و پیروزی در خرمشهر الگوی طلایی شهدا، ایثارگران و جانبازان است و در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار است.

سردار حسینی افزود: از عملیات فتح خرمشهر به‌عنوان یک حرکت تحول یاد می‌کنیم و هر ساله سالگرد این حماسه را جشن می‌گیریم.

وی تصریح کرد: این حماسه یک درس عبرت تاریخی برای دشمنان ملت ایران است و نماد مقاومت و پیروزی ملت ما محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: خرمشهر سرفراز ماند و مقاومت کرد و سبک و شیوه مقاومت را به ما درس داد و امروز سرفراز و پیروز است.

سردار حسینی افزود: در حماسه آزادسازی خرمشهر، جبهه حق پیروز شد و جبهه باطل شکست خورد و در این عملیات 5400 کیلومتر از منطقه‌ای که در تصرف دشمن بود آزاد شد و 19 هزار عراقی کشته و 16 هزار نفر اسیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز امام و شهدا و ملت ایران زنده و سرفراز هستند و خبری از صدام و نیروهای بعثی نیست چرا که با اراده و ایمان و پیروی از امام و رهبری توانستیم در مقابل تجهیزات و استحکامات دشمن بعثی پیروز شویم و حماسه‌ای جاودانه خلق کنیم.

وی اظهار کرد: امروز با افتخار از شهدا یاد می‌کنیم چرا که اتفاقی که در عملیات آزاد سازی خرمشهر افتاد موجب تغییر دیدگاه‌ها و نگاه‌ها به ملت ایران شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان کرد: ما هزینه دادیم و افراد بزرگی برای دفاع از کشور جانشان را تقدیم کردند و باید قدردان نصرت الهی و اقتداری که خداوند متعال نصیب ما کرده است، باشیم.

سردار حسینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مردم ایران همواره در لحظات حساس وارد میدان شده و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و در این مسیر دستاوردها و پیشرفت‌های بسیاری را به دست آورده‌اند.

وی تصریح کرد: درختی که با تفکر امام نشا شد و با خون شهدا آبیاری شد امروز ما ثمر آن را دریافت می‌کنیم و شاخه‌های آن در کشورهای اطراف و خانه دوستان ما نیز گسترانیده شده و دوستان ما از ثمره آن بهره‌مند هستند.

وی افزود: در اجرای فرامین امام و حمایت از دولت انقلابی بر مشکلات غلبه خواهیم کرد و در این مسیر باید با هوشیاری و بصیرت همه‌جانبه در مقابل توطئه‌های تفرقه افکنانه و تحریم‌های اقتصادی دشمنان ایستادگی کنیم.

شناسه خبر 55842