شناسه خبر:55847
1401/3/5 09:29:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه دامپزشکی سروآباد گفت: 6 تُن مواد اولیه تولید خوراک طیور غیربهداشتی به نام (بنتونیت) در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان کشف شد.

دکتر مسعود خاتمی روز چهارشنبه اظهار کرد: باتوجه به اینکه یکی از وظایف محوله شبکه دامپزشکی در قسمت دارو و درمان رصد، پایش، نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی است این کار دراولویت شبکه دامپزشکی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد در حین نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی سطح شهرستان بیش از 6 تن مواد اولیه تولید خوراک طیور به نام بنتونیت را کشف و شناسایی کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد ادامه داد: باتوجه به اینکه این مقدار از بنتونیت کشف شده فاقد گواهی بهداشتی حمل قرنطینه دامپزشکی بود ضبط و توقیف شد.

خاتمی اضافه کرد: محموله کشف شده با نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی و حضور نماینده حفاظت از محیط زیست و همکاری شهرداری در یک محل مناسب به صورت کاملاً بهداشتی معدوم سازی شد.

وی یادآور شد: شبکه دامپزشکی به‌صورت مستمر نظارت‌های بهداشتی و بازرسی‌های لازم را از تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع وعرضه فرآوردهای خام دامی و مراکز بخش خصوصی انجام می‌دهد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک اقدامات لازم اتخاذ می‌گردد.

در شهرستان سروآباد 80 مرکز تولید و عرضه و 32 واحد مرغداری صنعتی، یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کارخانه تولید خوراک طیور و 39 مرکز تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا فعال وجود دارد.

شناسه خبر 55847