شناسه خبر:55942
1401/3/8 09:02:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: با افزایش چهار میلیون لیتری مصرف بنزین منطقه همدان در عید فطر 401 نسبت به 1400، رکوردی دیگر در توزیع سوخت استان همدان ثبت شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی از ثبت رکوردی دیگر در مصرف فرآورده بنزین موتور در استان همدان طی طول ایام تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش سفرهای هموطنان، افزایش مصرف سوخت در هفته منتهی به تعطیلات عید فطر پیش‌بینی شده و با همت مسئولین نواحی و کارکنان انبارهای نفت استان، سوخت مورد نیاز بدون وقفه تأمین و توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال و در بازه زمانی هفت‌روزه (10 تا 16 اردیبهشت‌ماه) قبل و بعد تعطیلات عید فطر با افزایش چهار میلیون لیتر مصرف بیشتر، شاهد رشد 47 درصدی مصرف بنزین در مجموع مرکز و شهرستان‌های 10 گانه استان همدان در مقایسه با همین مدت (18 تا 24 اردیبهشت‌ماه) در سال 1400 بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه منطقه برای مواجهه با مصرف ناگهانی بنزین آماده بود، افزود: با بررسی داده‌های آماری، مصرف کل بنزین در بازه زمانی بالا در منطقه، 12 میلیون و 680 هزار لیتر بوده که میزان رشد مصرف در شهرستان‌های تابعه از 37 درصد تا 59 درصد متغیر بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار استان همدان در مسیرهای مواصلاتی و عبورومرور جاده‌ای از شمال و مرکز به جنوب و غرب کشور، این منطقه در زمره مناطق مهم بوده و ذخیره‌سازی مطمئن، حمل‌ونقل ایمن و پایداری سوخت‌رسانی در این جغرافیا از میهن اسلامی از حساسیت بالایی برخوردار است.

روستایی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت 422 هزار و 567 دستگاه خودرو از خدمات سوخت‌رسانی 101 باب جایگاه عرضه‌کننده سوخت مایع در این منطقه استفاده کردند که در قیاس با تعطیلات عید فطر سال گذشته، 136 هزار دستگاه بیشتر است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان مصرف بنزین در هفت روز اشاره‌شده به ناحیه مرکزی (همدان و فامنین) با 6 میلیون لیتر و کمترین آن به ناحیه تویسرکان با 517 هزار لیتر مصرف اختصاص دارد.

شناسه خبر 55942