شناسه خبر:55943
1401/3/8 09:03:55
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی:

پروژه برج خشک واحد 2 نیروگاه همدان پیشرفت 55 درصدی دارد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه شهیدمفتح بهار 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، حمیدرضا عظیمی ابراز کرد: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه شهیدمفتح بهار سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در مورد بازدید از روند ساخت برج خشک واحد دو نیروگاه شهید مفتح اظهار کرد: این پروژه درحال حاضر بیش از 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه، تصریح کرد: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه همدان علاوه‌بر صرفه‌جویی 85 درصدی مصرف آب، کمک شایانی به حفاظت از محیط‌زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری این واحد 250 مگاواتی خواهد داشت.

عظیمی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که صنعت برق کشور در تولید انرژی الکتریکی رسالت خاصی برعهده دارد، در کاهش مصرف آب هم وظیفه دارد و تاکنون اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعمیرات واحد‌های نیروگاه شهیدمفتح طبق برنامه زمان‌بندی‌شده به پایان رسیده است و این نیروگاه با ظرفیت کامل یک‌هزار مگاوات آماده تولید انرژی است، افزود: نیروگاه شهید مفتح همدان در سال‌های گذشته رتبه نخست آمادگی تولید را کسب کرده و امید است با جدیت و تلاش کارکنان، این موفقیت در سال‌ جاری تکرار شود.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با تأمین منابع مالی و تحقق برنامه‌ها، برج خشک واحد شماره دو این مجموعه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است نیروگاه حرارتی شهیدمفتح دارای چهار واحد 250 مگاواتی جمعاً به ظرفیت یک‌هزار مگاوات است که برج خشک واحد یک این نیروگاه در سال 94 به بهره‌برداری رسیده و برج خشک واحد دو آن نیز درحال احداث است.

شناسه خبر 55943