شناسه خبر:56027
1401/3/10 08:53:15

سپهرغرب، گروه خبر: شرکت هواپیمایی آتا که دو پرواز مشهد و کیش از فرودگاه همدان را انجام می‌داد، پروازها را لغو کرد.

حدود چهار ماه قبل ما همدانی‌ها خوشحال و خندان بازگشایی و فعالیت دوباره فرودگاه را جشن گرفتیم و امیدوار بودیم که دیگر پروازهای فرودگاه به اما و اگر دچار نشود، اما گویا تا زمانی که همدان یک شرکت هواپیمایی اختصاصی نداشته باشد، داستان همین است.

شرکت آتا از همان چهار ماه قبل که مجدد فرودگاه با دو پرواز مشهد و کیش کار خود را شروع کرد، نشان داد که زیاد پایبند تعهداتش نیست؛ به‌طوری که چندین‌بار با بهانه‌های مختلف اقدام به لغو و تأخیر پروازها کرد.

از همان زمان و شاید از سال‌های قبل ما رسانه‌ای‌ها از مسئولان ارشد استان خواستیم برای همدان یک شرکت هواپیمایی اختصاصی درنظر بگیرند، زیرا تا زمانی که این شرکت اختصاصی پا نگیرد، همین آش است و همین کاسه!

در هفته نخست خردادماه فقط دو پرواز به مشهد داشتیم و دیگر پروازهای خردادماه کلاً کنسل شده است؛ برای همدانی که 6 ماه دوم سال گردشگری ندارد و اکنون فصل گردشگری است، وجود فرودگاه به‌عنوان یک زیرساخت اساسی، اولویتی بوده که فقط مسئولان ارشد و نمایندگان مجلس می‌توانند به داد آن برسند، امید است این‌بار رسیدگی به این موضوع به‌گونه‌ای باشد که دوام پروازها را شاهد باشیم تا اعتماد ازدست‌رفته نیز برگردد.

در همین راستا مدیر فرودگاه همدان اظهار کرد: شرکت هواپیمایی آتا پروازهای مشهد را تا هفته اول خردادماه انجام داد، اما اکنون همه پروازهای خردادماه را کنسل کرده که درحال پیگیری هستیم.

علی‌اصغر جهانگیری با بیان اینکه پرواز کیش نیز به‌دلیل نبود مسافر فعلاً کنسل شده است، افزود: این پرواز نیز با شروع تعطیلات تابستانی مجدد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای انجام پرواز حج تمتع از همدان فعلاً مشکلی وجود ندارد، گفت: این موضوع نیز درحال پیگیری است که به قطعیت لازم برسد.

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه پرواز عتبات از همدان نیز درحال پیگیری است، ابراز کرد: با توجه به اینکه بعد از پروازهای حج، سفر اربعین در پیش است، پروازهای اربعین نیز از موضوعاتی بوده که امیدواریم محقق شود.

وی لازمه ایجاد یک شرکت هواپیمایی اختصاصی را وجود سرمایه‌گذار دانست و گفت: درصورت همکاری سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی، می‌توان این شرکت را در همدان ایجاد کرد.

شناسه خبر 56027