شناسه خبر:56031
1401/3/10 08:58:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر پرداخت تسهیلات در گردش برای تولید کنندگان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان طی 24 ساعت آینده پرداخت این تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.

سلمان اسماعیلی، روز دوشنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه پساب شرکت دامپروری و کشاورزی شیر و دام دشت گل کردستان واحد ملایر ضمن قدردانی از صنعت گران، تولید کنندگان و کشاورزان شهرستان خطاب به آنان گفت: تا هر زمان که لازم باشد ما در کنار شما هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزان و راحت برای تولید کنندگان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان طی 24 ساعت آینده پرداخت این تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تعهدات دولت در راستای ایجاد 21 هزار شغل در استان همدان، گفت: افتتاح تصفیه خانه امروز نشان داد که می‌توان در کنار عمل به تعهدات اقتصادی و تولید و اشتغال، مسائل زیست محیطی را هم رعایت کرد.

اسماعیلی با تاکید بر بکار گیری روش‌های به‌روز و عالمانه برای غلبه بر بحران آب، گفت: با مدیریت بهینه می‌توان تولید را گسترش داد.

می توانیم ملایر را به قطب دامداری و تولید شیر در منطقه تبدیل کنیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: این واحد از نظر تولید شیر و ایجاد اشتغال برای بیش از 140 نفر شرایط بسیار خوبی دارد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افتتاح تصفیه خانه پساب این واحد را، طرحی فاخر در حوزه مراقبت از محیط زیست خواند و مطرح کرد: با توجه به تولید علوفه و شرایط مناسب پرورش دام در این منطقه، می‌توان ملایر را به قطب دامداری و تولید شیر در منطقه تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای دامپروری با فرهنگ و اقلیم ما هماهنگی و هم خوانی دارد، توسعه این واحد تولید شیر و دام را اقدامی ارزشمند دانست.

وی اضافه کرد: توسعه این واحد می‌تواند در زمینه‌های درخت کاری، دامپروری و یا هر اقدام دیگری همراه با افزایش اشتغالزایی باشد.

مدیرعامل شرکت دامداری و کشاورزی شیر و دام دشت گل کردستان واحد ملایر نیز در ادامه نگاه شرکت را در راستای توسعه کشاورزی و دامپروری دانست و به اثرگذاری شرایط اقتصادی بر تولید به ویژه صنعت دامپروری اشاره کرد.

امیرمحمد شفیعی دغدغه مجموعه را عام المنفعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده بازار تثبیت پیدا کند و شرایط برای دریافت تسهیلات در گردش فراهم شود.

شفیعی به ضرورت تامین سرمایه در گردش و تسریع در پرداخت آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی 21 ساعت از شبانه روز تولید انجام می‌شود پس باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی همچنین خواستار آسفالت، اصلاح و بهینه سازی جاده شرکت و تامین آب دام‌ها شد و افزود: بزرگ ترین باغ گردو در استان همدان در این واحد راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است، شرکت دشت گل کردستان در سال 85 تاسیس و در سال 91 اولین گروه دام وارد این مجموعه شد. در حال حاضر این واحد تولید شیر و دام با 4900 راس گله شامل 2550 راس دام مولد و 2300 راس دام دوشا، روزانه 86000 کیلوگرم شیر تولید می‌کند.

شرکت دارای 47 هکتار زمین قابل کشت است که 33 هکتار آن زیر کشت و 14 هکتار برای تاسیسات، استخر و محل دپوی کود اختصاص داده شده است. از 33 هکتار زمین موجود 10 هکتار گردو یکساله، 6 هکتار جو آبی است. 17 هکتار نیز در مرحله تهیه بستر و مجهز شدن به سیستم قطره ای برای کاشت در اسفند ماه سال جاری است.

شناسه خبر 56031