شناسه خبر:56037
1401/3/10 09:05:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان از پلمب دو واحد بچینگ بتن آماده در استان خبر داد.

محمد مددی در این‌باره، مطرح کرد: نیمه اول اردیبهشت ماه امسال دو واحد بچینگ بتن آماده به علت عدم استقرار الزامات اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد در مهلت زمانی داده شده طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اعمال قانون شدند.

وی تصریح کرد: تولید و عرضه محصولات انبوه این واحدها باید با پروانه کاربرد نشان استاندارد باشد چراکه فرآورده بتن آماده مشمول استاندارد اجباری هستند.

مددی ادامه داد: با توجه به اینکه این واحدها، بتن آماده به عنوان فرآورده بسیار حساس را تولید می‌کنند، باید با استقرار الزامات اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد اقدام به این کار کنند.

وی افزود: این الزامات شامل داشتن مدیر کنترل کیفی واجد شرایط، دارا بودن آزمایشگاه تجهیز و پاسخگو و ایجاد شرایط تولید طبق استاندارد مربوطه است به طوریکه پس از فراهم کردن این الزامات، نمونه برداری‌های تصادفی و رندم چک انجام می‌گیرد و اگر تمام آیتم‌ها نظیر کیفیت و مقاومت را پاس کرد، پرونده واحد آماده طرح در کمیته علائم و تصمیم گیری برای صدور پروانه آن واحد می‌شود.

مددی خاطرنشان کرد: از تاریخ صدور پروانه، رصد و کنترل مستمر مبنی بر استمرار کیفیت در واحدهای دارای پروانه با فعالیت مدیر کنترل کیفی و انجام نمونه برداری‌های تصادفی طبق برنامه صورت می‌گیرد تا پروانه اعتبار داشته باشد.

شناسه خبر 56037