شناسه خبر:56046
1401/3/10 09:17:57

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با بیان اینکه استان در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد، گفت: ارتقای این شاخص در منطقه نیازمند راهکارهای ویژه و آگاه‌سازی مردم است.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در سنندج اظهار کرد: در غرب استان به دلیل شبهه‌های فقهی، تنها حدود 20 درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده که نیازمند ورود جدی علما، ماموستایان و شورای افتا و نیز راهکارهای مناسب بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه نگرانی بسیار جدی در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به‌ویژه در مناطق غربی استان داریم، اضافه کرد: تنها در مریوان 10 هزار واحد مسکونی فرسوده وجود دارد که با بروز هر حادثه غیر مترقبه با بحران مواجه می‌شویم.

استاندار کردستان یادآور شد: همه مجموعه‌ها کمک کرده و از فرصت پیشرفتی که با نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان به وجود آمده است نهایت استفاده را برای رفع محرومیت‌ها به‌کار گیریم.

زارعی‌کوشا با قدردانی از تلاش‌های جهادی مدیر قبلی بنیاد مسکن کردستان، افزود: اگر خدمات و تلاش بنیاد در سطح روستاها نبود، امروز چالش‌های زیادی را در مدیریت کشور در روستاها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه دستور امام راحل برای ایجاد بنیاد مسکن، منشأ برکات فراوانی بوده است، تأکید کرد: بنیاد مسکن در دو دهه اخیر و با وجود شیوع کرونا در سه سال اخیر، در حوزه مسکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، کارنامه موفقی داشته است.

استاندار کردستان اظهار کرد: امروز دوران جدیدی در فعالیت‌های بنیاد مسکن آغاز شده است که امیداوریم کردستان از برکات این نهاد بهره بیشتری داشته باشد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: در موضوع پروژه‌های سفر آتی رئیس جمهور، بنیاد مسکن کشور توافق و کمک‌های بسیار خوبی برای کردستان در نظر گرفته و قرار است اعتبار مورد نیاز برای ایجاد کنارگذر مریوان به باشماق که اهمیتی راهبردی دارد و باید در گذشته انجام می‌گرفت، تخصیص یابد.

وی گفت: این پروژه در سفر رئیس جمهور مصوب و بنیاد مسکن سرمایه‌گذاری آن را تقبل خواهد کرد که طرح ویژه ای برای استان است.

در این مراسم از خدمات 11 ساله رضا قادری قدردانی و سعید رسولی که پیش از این ریاست شعبه سنندج را بر عهده داشت به‌عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان معرفی شد.

 

شناسه خبر 56046