شناسه خبر:56140
1401/3/12 10:16:14

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های این استان برای همیاران طبیعت سراسر کشور رایگان شد.

 «عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه افزود: براساس تفاهم‌نامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان همیاران طبیعت سراسر کشور می‌توانند با ارائه کارت همیار طبیعت (کارت ملی) به‌صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این تفاهم‌نامه همیاران طبیعت سراسر کشور می‌توانند از تخفیف 30 درصدی بلیت غار چال نخجیر شهرستان دلیجان بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: دو هزار و 280 همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش‌آموزی و همیار طبیعت محافظ در این استان با این اداره کل همکاری می‌کنند که یک‌هزار و 50 نفر از این افراد سال 1400 و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی، کارت عضویت همیار طبیعت را دریافت کردند.

محمدی گفت: مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به‌عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

 

شناسه خبر 56140