شناسه خبر:56172
1401/3/16 09:07:28
رئیس جامعه اسلامی بازار استان همدان:

جای خالی بازرسی و نظارت در بازار همدان احساس می‌شود

سپهرغرب، گروه اقتصادی - شهره کرمی: رئیس جامعه اسلامی بازار استان همدان گفت: جای خالی بازرسی و نظارت مستمر توسط اتاق اصناف در بازار همدان به چشم می‌خورد.

علیرضا شمس در گفت‌وگوی اختصاصی با سپهرغرب با بیان اینکه تغییر و تحول‌ها خیلی زودتر از این‌ها باید انجام می‌شد، ابراز کرد: افرادی که در هیئت‌مدیره اصناف بودند، در چهار سال گذشته هیچ عملکرد مثبتی نداشته‌اند که در راستای خدمت به مردم باشد.

وی افزود: ما تغییرات جدید را به فال نیک می‌گیریم و از اعضای محترم کمیسیون نظارت به‌خصوص ریاست کمیسیون آقای شانیان تقدیر و تشکر می‌کنیم که طی مدت کم تصدی سِمت در سازمان صمت به‌عنوان مدیرکل، کارهای بسیار خوبی انجام دادند که این تغییر و تحول‌ها قطعاً به نفع کسبه و آحاد مردم خواهد بود و نتیجه آن را به‌زودی خواهیم دید.

این عضو صنفی استان همدان گفت: با توجه به فرصت دوماهه این افراد می‌توانند کارهای خوبی انجام بدهند؛ مخصوصاً اینکه بازرسی و نظارت اتاق اصناف را مجدداً فعال کنند، چراکه واقعاً جای خالی این بازرسی و نظارت در بازار احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگرچه بخشی از مشکلات اقتصادی که اکنون وجود دارد به استان همدان برنمی‌گردد و به کم‌کاری دولت قبل مربوط می‌شود، اذعان کرد: در این خصوص اتاق اصناف نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری داشته و اگر به وظایفش که در قانون نظام صنفی نوشته شده عمل کند، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

   جامعه اسلامی بازار در همه زمینه‌ها آمادگی همکاری با اتاق اصناف را دارد

شمس با بیان اینکه برای اعضای جدید هیئت‌رئیسه اتاق اصناف به‌خصوص ریاست آن آقای گازرانی آرزوی توفیق دارم، گفت: جامعه اسلامی بازار در همه زمینه‌ها آمادگی همکاری با اتاق اصناف را دارد و انتظار می‌رود که برای مردم خوب و همیشه در صحنه همدان کارهای بیشتری انجام شود؛ اگرچه میزان تخلفات در استان همدان بسیار اندک است، اما همین مقدار کم نیز حق این مردم نیست و انتظار داریم که بازرسی و نظارت اتاق اصناف در بازار موجب آرامش شود.

   علت برخی از مشکلات امروز کم‌کاری و تعطیل شدن نظارت اتاق اصناف است

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید بر بازار نظارت داشته باشند، تصریح کرد: برخی از مشکلات امروز علتش کم‌کاری و تعطیل شدن نظارت اتاق اصناف است که مسئولین معزول قبلی باعث این خیانت محض در استان همدان هستند.

شمس با بیان اینکه امیدواریم آقای گازرانی و دیگر همکاران ایشان به وظایف خودشان به نحو احسن عمل کنند، افزود: البته با پتانسیلی که در آقای گازرانی و مدیریت خوب آقای شانیان شاهد بوده‌ایم، انتظار می‌رود که بازار به‌خوبی اداره شود و آرامش خوبی داشته باشد.

وی ابراز کرد: در دوران مسئولیت خود بنده زحمات زیادی کشیده شد تا بازرسی و نظارت به اتاق اصناف داده شود و ما دارای مدیر بازرسی در استان بودیم که مدیران قبلی اتاق اصناف چون به دنبال آرامش بودند و به تعبیری دنبال دردسر نبودند، این بازرسی‌ها را به سازمان صمت واگذار کردند که این اتفاق به‌مثابه به عقب برگشتن بود؛ زیرا همین که دولت‌مردان اتاق اصناف را قبول و به آن اعتماد کردند تا بازرسی انجام دهد، این خود یک حرکت رو به جلو بود که متأسفانه مدیران قبلی با این کارشان اتاق اصناف همدان را هشت سال به عقب بازگرداندند.

شمس با اشاره به تلاش‌هایی که در مدت چهار سال برای گرفتن این بازرسی توسط اتاق اصناف انجام شده بود، اضافه کرد: بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان همدان یکی از بازرسی‌های فعال کشور بود که مستندات و نشان‌های تقدیر بسیاری که از طرف مدیران به ما اعطا شده، موجود است.

وی تصریح کرد: اداره بازرسی به حالت نیمه‌تعطیل است و ما درحال حاضر از هیئت‌رئیسه به‌خصوص شخص آقای گازرانی انتظار داریم که این بازرسی را دوباره فعال کند و حضور مستمر بازرسان را شاهد باشیم و بازرسان بسیجی، حزب‌اللهی و منصف را به‌کار بگیرند.

شمس ادامه داد: همچنین برای این بازرسی‌ها می‌توان از بسیج اصناف با مدیریت خوب جناب سرهنگ عافیتی که همیشه و در همه مسائل به اصناف کمک کرده است، بهره برد.

این فعال صنفی با بیان اینکه ما در شرایط جراحی اقتصادی باید به دولت‌مردان کمک کنیم، گفت: اعتقادمان بر این است که در این جراحی اقتصادی اتاق اصناف و بسیج اصناف همانند بازوان توانمند در کنار دولت‌مردان باشند تا بتوانیم حرکت رو به جلو داشته باشیم و بسیاری از مشکلاتی که به‌دلیل ارز چهار هزار و 200 تومانی ازجمله قاچاق کالا به‌وجود آمد، از بین برود.

شمس با اشاره به این نکته که جامعه اسلامی بازار در انتخابات اتاق اصناف حضور پیدا خواهد کرد، افزود: از اعضای اتاق اصناف خواهشمندم اشتباهاتی که در دوره‌های قبل انجام دادند را تکرار نکنند؛ منافع شخصی را در انتخابات کنار بگذارند و افرادی را انتخاب کنند که دغدغه خدمت و توانایی داشته باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی اتاق اصناف، گفت: اعضای قبلی چهار نفر بودند که در انتخابات آتی پنج نفر باید انتخاب شوند و ما نیز به‌عنوان جامعه اسلامی بازار به آن‌ها کمک خواهیم کرد و سعی می‌کنیم افراد اصلح را بدون هیچ منافع شخصی یا تعارف انتخاب کنیم و تا هرکس که توانایی دارد، انتخاب شود.

شمس اذعان کرد: این دو ماه فرصت خوبی است تا مردم بتوانند این عزیزان که درحال حاضر مشغول به فعالیت هستند را بیشتر بشناسند. این فرصت دوماهه به‌خصوص برای شخص آقای گازرانی می‌تواند محک خوبی باشد تا پتانسیل و توانشان بررسی شود که البته ازنظر بنده ایشان واقعاً پتانسیل و توانایی این کار را دارند.

وی افزود: با وجود اینکه آقای گازرانی توانایی خود را قبلاً نیز ثابت کرده است، اما باید بداند یک‌سری سختی‌ها به‌هرحال وجود دارد؛ همان‌طور که می‌بینیم آقای رئیسی پس از تحویل گرفتن دولت، چالش‌های زیادی دارد و این مسئله به‌دلیل آن است که در هشت سال گذشته بودجه بسیاری حیف شد و به‌درستی از آن استفاده نشد. اتاق اصناف نیز در سطح پایین‌تر و نمونه کوچک‌شده همین دولت است، زیرا در چهار سال گذشته افراد عملکرد خوبی نداشته‌اند.

شناسه خبر 56172