شناسه خبر:56191
1401/3/16 09:37:48

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت کارآمد حلقه مفقوده شرکت صنایع آذرآب اراک است؛ چراکه مدیریت فعلی این واحد تولیدی در یک سال گذشته اثبات کرد که توانایی لازم برای رفع مشکلات را ندارد.

«علی‌اکبر کریمی» روز پنجشنبه افزود: تیرماه سال گذشته هنگام انتخاب تیم مدیریتی شرکت صنایع آذرآب، بنده تذکرات لازم را ارائه و اعتراض خود را در صحن علنی مجلس مطرح کردم و پس از آن هم در حد مقدور در جایگاه نمایندگی حمایت‌های لازم را از این واحد تولیدی به‌عمل آوردیم و برای پذیرش سفارشات جدید با مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و نهادهای دیگری که به‌عنوان کارفرماهای اصلی می‌توانند برای واحد تولیدی آذرآب مطرح باشند، مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

وی تأکید کرد: اما متأسفانه مدیریت فعلی شرکت صنایع آذرآب توانایی لازم را برای فعال کردن و رفع مشکلات این واحد تولیدی ندارد و بر این باور هستیم اولویت نخست برای این شرکت تغییر فوری مدیریت و انتخاب و استقرار یک تیم مدیدیتی شایسته، توانمند و دارای مقبولیت نزد کارکنان این واحد تولیدی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی واحد تولیدی آذرآب را به‌عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ ملی صنعت کشور عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌های انسانی و نیروهای متخصص بسیار خوبی در این شرکت وجود دارد و چنانچه یک مدیر توانا و آشنا با این صنعت و درعین‌حال دارای ارتباطات مناسب با مجموعه‌هایی که می‌توانند سفارش کار به این شرکت بدهند و آن را فعال کنند، داشته باشیم، می‌تواند در لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشد.

کریمی بیان کرد: متأسفانه مدیریت فعلی طی یک سال گذشته تا جایی که ما مطلع هستیم موفق به هیچ‌گونه انعقاد قراردادی نشده و در این بازه زمانی نیز با بهره‌گیری از قراردادهای گذشته شرکت و دریافت منابع مالی آن‌ها اقدام به تأمین هزینه‌ها و پرداخت حقوق شرکت کرده و اکنون که قراردادها به پایان رسیده، طی چندماه گذشته برای پرداخت حقوق شرکت هم‌ با مشکل مواجه شده است.

وی اضافه کرد: امید است در اسرع وقت با تعامل و همکاری مسئولان ملی و استانی، سهامداری شرکت صنایع آذرآب در اختیار مجموعه‌های ذی‌صلاح از حیث مدیریتی، مالی و حقوقی قرار گیرد تا بتوانند حمایت‌های لازم را از این شرکت به عمل بیاورند؛ هرچند تا جایی که ما مطلع هستیم بانک کشاورری هم به دنبال واگذاری این شرکت است و این اقدام و جابه‌جایی سهامدار باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و به یک سهامدار با اهلیت و ذی‌صلاح منتقل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این خصوص نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و بنده مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور داشتم که امید است ضمن انتقال سهام این شرکت به یک سرمایه‌گذار عمده ذی‌صلاح و اهلیت‌دار، نسبت به جابه‌جایی مدیریت این شرکت اقدام شود و دغدغه و مطالبه به‌حق کارکنان که به‌واسطه پرداخت نکردن حقوق چندماهه است، رفع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دغدغه اصلی آن است که با توجه به انعقاد قراردادهای جدید طی یک سال گذشته آینده شرکت به مخاطره بیفتد که در این راستا کارکنان باید دغدغه خود را مطرح کنند تا مسئولان امر مطالبه به‌حق این قشر را مد نظر قرار داده و در اسرع وقت با گرفتن تصمیمات حکیمانه برای رفع مشکلات اقدام‌ کنند.

کریمی عنوان کرد: یکی از مجوعه‌های ذی‌صلاح که می‌تواند به‌عنوان سهامدار عمده شرکت آذرآب مطرح باشد، شرکت مپنا است؛ چراکه اکنون طرح‌های بسیار بزرگ ساخت نیروگاه‌های جدید در این شرکت متمرکز بوده و می‌تواند حجم قابل توجهی از این سفارشات را به واحد تولیدی آذرآب واگذار کند که در این راستا پیگیری‌هایی انجام شده و استمرار دارد تا مسئولان امر در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

وی ابراز کرد: البته واگذاری این واحد تولیدی، مختص مپنا نیست و سایر متقاضیانی که می‌توانند آینده آذرآب را بهتر رقم بزنند و حجم کار تولیدی بیشتری را در این شرکت متمرکز کنند و درعین‌حال اهلیت و صلاحیت لازم را در حوزه مدیریتی، مالی، حقوقی و اقتصادی داشته باشند، با تلاش مسئولان جایگزین بانک کشاورزی در این واحد تولیدی شوند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت واحد تولیدی آذرآب به‌گونه‌ای اورژانسی است که به‌طور قطع ایجاد تغییرات در این شرکت نباید موکول به سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی شود و هم مسئولان ملی و هم استانی در بانک کشاورزی و وزارت صمت برای رفع مشکلات باید تلاش کنند تا تغییرات لازم در این شرکت هرچه زودتر اعمال شود که دغدغه کارگران این واحد تولیدی نیز رفع شود.

شناسه خبر 56191