شناسه خبر:56233
1401/3/17 09:10:21

سپهرغرب، گروه خبر: تخفیف 40 درصدی بهای خدمات شهرداری به‌مناسبت روز معلم تا 20 خردادماه سال جاری اعمال می‌شود.

شهردار بهار در جمع خبرنگاران گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر کلیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته درصورت تسویه عوارض نوسازی از 40 درصد تخفیف بهای خدمات سال جاری بهره‌مند خواهند بود که با احتساب تخفیف عمومی فصل بهار، از 80 درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد و این تخفیف شامل همسر متوفی فرهنگی نیز می‌شود.

   در اجرای طرح ممیزی شهری همکاری کنید/ پرداخت الکترونیکی عوارض سال آینده در بهار اجرا می‌شود

مهدی مجیدی اضافه کرد: در راستای ایجاد زیرساخت پرداخت الکترونیکی عوارض و ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی در سوابق نوسازی، برداشت مساحت واحدهای مسکونی در شهرک فرهنگیان بهار و کوی پاسداران آغاز شده و از شهروندان محترم درخواست داریم با کارشناسانی که جهت مساحی مراجعه دارند، همکاری کنند.

   خوش‌حسابان عوارض نوسازی خود را زودتر پرداخت کنند تا شامل تخفیف بیشتر شوند

وی افزود: پرداخت عوارض نوسازی در سه‌ماهه نخست سال مشمول 40 درصد تخفیف خوش‌حسابی بهای خدمات خواهد بود و تخفیف خوش‌حسابی در فصل تابستان 30 درصد، در فصل پاییز 20 درصد و در فصل زمستان 10 درصد خواهد بود؛ شهروندان جهت دریافت قبض عوارض سالیانه به واحد درآمد شهرداری بهار مراجعه کنند.

   سال گذشته فقط 17 درصد بهاری‌ها عوارض بهای خدمات را پرداخت کردند

مجیدی اظهار کرد: در سال گذشته از 10 هزار خانه، فقط یک‌هزار و 700 خانه (معادل 17 درصد) عوارض و بهای خدمات را به مبلغ 590 میلیون تومان پرداخت کردند.

  با خوداظهاری عوارض کمتری بپردازید

وی افزود: اگر شخصی که در سنوات گذشته تخلفات ساختمانی داشته با مراجعه به شهرداری بهار فرم خوداظهاری پُر کند، عوارض تا پایان خردادماه به‌صورت 50 درصد گرفته می‌شود.

   امسال 6 هزار تُن آسفالت‌ریزی صورت می‌گیرد

این مقام مسئول با اشاره به آغاز پروژه‌های عمرانی در شهر بهار، گفت: شهرداری بهار در راستای ارائه بهتر خدمت به مردم فهیم بهار، پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود سه برابر سال گذشته معادل 6 هزار تُن آسفالت‌ریزی در سطح معابر و خیابان‌ها صورت گیرد.

شهردار بهار تصریح کرد: شهر با مشارکت شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض آباد می‌شود و خدمات ارائه‌شده از محل عوارض گرفته‌شده از مردم صورت می‌گیرد.

وی بر فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی تأکید کرد و گفت: مردم شریف بهار باید نسبت به اموال عمومی، نورپردازی‌ها، مبلمان شهری، گل‌ها و غیره حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخریب اموال عمومی، رهاسازی سگ‌های ولگرد به‌صورت جمعی و ناامنی در پارک‌ها، با سامانه 110 و یا 125 تماس حاصل کنند.

   تلاش بر حل مشکل جزیره شادی است

وی درخصوص تعیین تکلیف پروژه جزیره شادی ابراز کرد: پرونده این پروژه در سیستم قضائی مفتوح است و جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذار و فرماندار بهار برگزار شد و تا پایان خردادماه پیشنهادات ارائه خواهد شد و تلاش بر حل مشکل جزیره شادی است؛ درصورتی که با سرمایه‌گذار به توافق برسیم، اقدامات سریع‌تر انجام می‌شود و در غیر این صورت از طریق قانونی پیگیری می‌کنیم.

مجیدی اضافه کرد: سالیان سال در محدوده بهارستان 12 شهرک فرهنگیان بهار زمین‌هایی (عباسیان) بلاتکلیف مانده بود که با مجوز کمیسیون ماده پنج تفکیک صورت گرفت و حدود 40 قطعه زمین آزاد شد تا برای ساخت‌وساز و گرفتن پروانه ساختمانی آماده شود.

شناسه خبر 56233