شناسه خبر:56300
1401/3/18 09:32:00

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی ایلام گفت: مأموران هنگ مرزی دهلران در یک عملیات موفق از خروج 90 رأس دام سبک به آن سوی مرزها جلوگیری کردند.

سرهنگ ستاد فرج رستمی روز سه شنبه اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر قاچاق احشام در حوزه گروهان مرزی دهلران، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مرزبانان هنگ مرزی دهلران قرار گرفت.

وی افزود: مرزبانان هنگ دهلران با رصد فعالیت‌های قاچاقچیان موفق به کشف تعداد احشام (سبک) قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حوزه استحفاظی گروهان مرزی دهلران شدند.

فرمانده مرزبانی استان ایلام یادآور شد: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد مرز و در پی اخبار واصله از منابع و مخبرین مبنی بر قاچاق احشام در سطح حوزه هنگ مرزی دهلران، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفته و اکیپ‌هایی از گروهان مرزی دهلران با تغییر تاکتیک و ردزنی دقیق معابر، اقدام به اجرای کمین هدفمند در نقاط مورد ظن تردد قاچاقچیان نمودند.

سرهنگ رستمی بیان کرد: قاچاقچیان در حالی که قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب و بهره‌گیری از شیارها و تپه ماهورهای منطقه آبراه نصریان، مرزبانان را فریب و تعداد 90 رأس گوسفند قاچاق را از حوزه سرزمینی پاسگاه خارج نمایند با حضور مرزبانان غافلگیر و با به جا گذاشتن احشام از منطقه متواری می‌گردند.

شناسه خبر 56300