شناسه خبر:56350
1401/3/19 09:27:13

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور: وام 2 میلیارد تومانی کمیته امداد به کارآفرینانی که شرایط اشتغال مددجویان را فراهم کنند

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از هدف گذاری کمیته امداد استان برای ایجاد 15 هزار شغل با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان طی سال جاری خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز چهارشنبه در جشن خودکفایی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان اظهار کرد: طی دو سال اخیر مجموعه کمیته امداد در حوزه اشتغال نه تنها موفق بوده بلکه الهام‌بخش و الگوی موفقی برای سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغال‌زایی الگوی بسیاری خوبی برای دولت‌ها بوده است افزود: این نهاد مقدس در طراحی و خلاقیت برای ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های اندک و در حوزه حمایت از جوانان و به ویژه جامعه تحت پوشش خود قدم‌های مثبتی برداشته است.

استاندار کردستان از هدف گذاری کمیته امداد استان برای ایجاد 15 هزار شغل با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: که اگر این اعتبار تا آذرماه جذب شود حتما اعتبار بیشتری به استان تخصیص می‌یابد.

وی تحقق این هدفگذاری را معادل کل اشتغال شورای عالی اشتغال استان در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: تحقق آمار اشتغال سال جاری علاوه بر اینکه در کاهش رقم بیکاری استان موثر است، بلکه موجب جداشدن این استان از رتبه‌های صدر جدولی استان‌های بیکار می‌شود.

کوشا، یادآور شد: امید است امسال با همکاری و همراهی مجموعه مدیریتی استان، با قوت بیشتر و هدفگذاری بهتر سه برابر تعهد سال گذشته، بتوان طی سال جاری اشتغال ایجاد کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)با اعلام اینکه استان‌هایی که تا پایان آذر ماه موفق به جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال شوند، سهمیه بیشتری می‌گیرند گفت: کارآفرینانی که برای 20 نفر مددجو کمیته امداد اشتغالزایی کنند، می‌توانند 2 میلیارد تومان وام قرض الحسنه 4 درصد بگیرند.

مرتضی بختیاری امروز چهارشنبه(18 خرداد ماه) در جشن خودکفایی و تجلیل از یاوران اشتغال کمیته امداد استان کردستان، با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی که اکنون در مجموعه مدیریتی استان کردستان وجود دارد، نوید موفقیت بیش از پیش در سطح استان دارد اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که متاسفانه به خوبی از آن بهره نگرفته اند، اما اکنون هماهنگی و همدلی بین مدیران و مسئولان استان می‌تواند زمینه توسعه استان را رقم بزند.

وی مجموعه بانک‌های عامل استان را از موفقترین بانک‌های عامل کشور در پرداخت تسهیلات کمیته امداد ذکر کرد و افزود: سال 1400 سهم اشتغال در نظرگرفته شده برای استان کردستان 6 هزار و 343 شغل بوده در حالی که عملکرد کمیته امداد 7 هزار و 218 شغل بوده است و بیش از 900 شغل بیشتر کار کرده اند که این مهم با حمایت بانک‌های عامل حاصل شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، مدد جویان کمیته امداد را خوش حسابترین مشترین بانک‌های عامل خواند و ادامه داد: کسانی که میلیاردی وام می‌گیرند به اندازه مددجویان و طبقات ضعیف خوش حساب نیستند.

وی هماهنگی و حمایت ایجاد شده در استان کردستان را عامل مهمی برای توسعه اشتغال ذکر کرد و افزود: تحقق پرداخت رقم 900میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی بیش از 3000 نفری در استان، زمینه پرداخت تسهیلات بیشتی را به استان رقم خواهد زد.

بختیاری، با اعلام اینکه استان‌هایی که تا پایان آذر ماه موفق به جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال شوند، سهمیه بیشتری می‌گیرند افزود: کارآفرینانی که 20 نفر مددجو کمیته امداد اشتغالزایی کنند، می‌توانند 2 میلیارد تومان وام قرض الحسنه 4 درصد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم در هفدهم فروردین ماه 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد و 10هزار میلیارد تومان کمیته امداد به حساب بانک‌های عامل واریز شده و پرداخت و تسهیلات آغاز شد.

رییس کمیته امدادامام خمینی(ره) کشور یادآور شد: کردستان محرومیت بالایی دارد، اما در سال 1400 کمک‌های مردمی این استان به 138 میلیارد و 84 میلیون تومان رسیده و حدود 37 میلیارد و 750 میلیون تومان نیز به صورت نقدی در استان کردستان توسط خیرین به ایتام و فقرا کمک شده است که نشان از همت بالای مردم این استان است.

شناسه خبر 56350