شناسه خبر:56402
1401/3/21 09:44:08
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ساوه:

استخدام 100 هزار پرستار در دستور کار وزارت بهداشت است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جذب و استخدام 100 هزار پرستار در راستای بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند در دستور کار این وزارتخانه است که تحقق این مهم بستگی به موافقت سازمان برنامه بودجه دارد.

«عباس شیراوژن» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان ساوه و بازدید از زیرساخت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت نسبت به سایر کشورها از نیروهای توانمند و متخصصی برخوردار است که در شرایط شیوع کرونا این مهم به اثبات رسید.

وی بیان کرد: تعرفه‌گذاری و افزایش پرداخت‌های پرستاران یکی از راهکارهای جبران زحمات این قشر فداکار و انگیزه‌ای برای عدم مهاجرت پرستارها خواهد بود که باید مورد توجه سازمان برنامه بودجه قرار گیرد تا در این زمینه اعتبارات مطلوبی را درنظر داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تعریف ردیف‌های استخدامی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت بوده که در این راستا جذب و استخدام 100 هزار پرستار در کشور در دستور کار این وزارتخانه است.

شیراوژن ادامه داد: شناسایی و رفع مشکلات دانشجویان در حوزه خوابگاهی، تغذیه و همچنین ارتقای مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز باید مد نظر باشد و این مهم تنها با بازدید میدانی و گفت‌وگو با دانشجویان محقق می‌شود.

وی گفت: تأسیس رشته‌های جدید ازجمله رشته پزشکی در شهرستان ساوه نیاز به شورای تخصصی، ارزیابی‌ شاخص‌ها، امکانات آموزشی و درمانی و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها دارد که مسئولان مربوط در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت به‌ویژه در شهرهای کم‌برخوردار، مسیر اصلی نظام سلامت را جهت‌دهی کرده و شاخص‌هایی همچون تعداد تخت بیمارستانی، پزشکان متخصص و امکانات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

شیراوژن با اشاره به شایعه مهاجرت پرستاران از کشور، بیان کرد: این مهم ناشی از تبلیغات منفی و شایعه‌پراکنی دشمنان بوده، درحالی که برخی کشورها درتلاش‌ هستند با دلارهای نفتی کمبود نیروی انسانی خود را با تبلیغات منفی علیه ایران جبران کنند.

شناسه خبر 56402