شناسه خبر:56441
1401/3/22 08:27:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد ایلام گفت: 333 نازل‌ عرضه سوخت مایع در سراسر استان از ابتدای جاری تاکنون مورد بازرسی و آزمون گرفت.

مهناز همتی روز شنبه اظهار کرد: کارشناسان اداره‌ کل استاندارد این استان با هدف نظارت و کنترل هرچه بهتر نازل‌های عرضه سوخت مایع با همکاری آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، 333 نازل‌ سوخت مایع را بر اساس برنامه عملیاتی سال جاری مورد آزمون و عملکرد یک نازل نفت گاز مردود اعلام شد.

وی افزود: بررسی صحت عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد و از مصادیق حقوق شهروندی است و به‌صورت فصلی و موردی باید صحت عملکرد این نازل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: پس از بازدید و بازرسی‌ها در صورت صحت عملکرد نازل، برچسب انجام آزمون دوره‌ای که قابل مشاهده برای تمام استفاده کنندگان از نازل مورد نظر است بر روی آن نصب و در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد، از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.

همتی بیان کرد: آزمون صحت وسایل سنجش ازجمله نازل‌های عرضه سوخت مایع با توجه به وظایف و مأموریت‌های تعیین‌شده در ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود، در زمان استفاده از نازل‌های سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع حتماً به گواهی انجام آزمون نازل مورد نظر توجه و در صورت نداشتن این برچسب موارد را از طریق شماره تلفن گویای 500011517 به اداره کل استاندارد استان ایلام اطلاع دهند.

شناسه خبر 56441