شناسه خبر:56493
1401/3/23 08:42:21

سپهرغرب، گروه خبر: دهستان زردلان همچنان در خانه‌های خود چشم به وعده‌های مسئولان استانی دوخته‌اند و خواستار تسریع در گازرسانی هستند.

استان ایلام یکی از قطب‌های نفت و گاز غرب کشور است و میادین نفت و گاز متعددی دارد و مردم این استان از این موهبت در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند؛ گازرسانی به مناطق مختلف یکی از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

با وجود این که به‌صورت گسترده شبکه گازرسانی به سراسر استان انجام می‌شود و حتی روستاها هم از این هم بهره‌مند هستند اما هنوز برخی از مناطق محروم استان لذت این نعمت گرمابخش را به خود ندیده‌اند.

یکی از مناطق محروم دهستان زردلان در شهرستان هلیلان ایلام است که با وجود همت و تلاشی که برای اقتصاد، اشتغال، رونق و آبادانی روستای خود می‌کنند اما از برخی خدمات به حق و قانونی خود محروم هستند؛ وضعیت گازرسانی به این دهستان مردم را با مشکلاتی رو‌به‌رو کرده و تحمل زندگی در این شرایط برای آن‌ها سخت شده است.

وعده‌های مسئولان شرکت گاز برای اتمام و پوشش 100 درصدی گازرسانی به مناطق شهری و بیش از 90 درصدی مناطق روستایی تحقق یافته اما هنوز این وعده برای مناطق محروم محقق نشده است و باید مسئولان اهتمام جدی برای گازرسانی به این مناطق انجام دهند.

  محرومیت‌زدایی را جدی بگیرید

یکی از اهالی دهستان زردلان گفت: مسئولان باید نسبت به مناطق محروم و رفع محرومیت‌زدایی اقدامات ویژه‌ای انجام دهند؛ مردم به سمت شهرنشینی سوق پیدا نکنند و وقتی مشکلات روستاها دوچندان می‌شود و عدم توجه مسئولان مردم را آزار می‌دهد پس چاره‌ای جز مهاجرت وجود ندارد.

وی افزود: در استانی که منشأ نفت و گاز است زندگی می‌کنیم اما برخی مردم از این نعمت محروم هستند چطور می‌توان این بی‌عدالتی را تحمل کرد؛ وعده‌های مسئولان در سفرهای خود به مناطق محروم برای رفع مشکلات بی‌نتیجه می‌ماند حتی حاضر به پیگیری وعده‌های خود نیستند.

  زردلان کماکان از کپسول گاز استفاده می‌کنند

احمدی یکی دیگر از اهالی زردلان گفت: خیلی از روستاهای دهستان زردلان در دهه فجر به شبکه گازرسانی متصل شده و مردم از این نعمت استفاده می‌کنند اما هنوز مردم دهستان زردلان کپسول گاز دارند.

وی ادامه داد: اتصال به شبکه گازرسانی حقوق قانونی مردم دهستان زردلان است که باید نسبت به آن اقدام شود؛ کاری نیست که مردم با هزینه شخصی گازرسانی کنند این جزء وظایف شرکت گاز است و باید نسبت به وظیفه اجرایی خود تلاش کنند؛ از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکل هستیم.

  به وعده‌هایتان عمل کنید

یکی دیگر از اهالی دهستان زردلان گفت: یک کلام مسئولان اعلام کنند که ما جزء این کشور و استان هستیم یا نه، بگویند گازرسانی به این منطقه صورت می‌گیرد یا نه، تا مردم تکلیف خودشان را مشخص کنند وعده سرخرمن مسئولان به درد مسئولیت‌های پذیرفته شده خودشان می‌خورند.

وی افزود: در حساس‌ترین برهه‌های تاریخی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی مردم مناطق محروم به ویژه هلیلان و دهستان زردلان پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب مانده و خواهند ماند اما امروز که ما به مسئولین برای رفع مشکلات نیاز داریم گوش شنوایی وجود ندارد و امیدواریم هرچه زودتر شبکه گازرسانی به دهستان زردلان اجرایی شود.

  کلنگ‌زنی گازرسانی به دهستان زردلان

فرماندار هلیلان گفت: در دهه فجر با حضور استاندار و جمعی از مسئولان کلنگ‌زنی گازرسانی به دهستان زردلان و تعدادی از روستاهای دیگر انجام شد.

کوروش عیوضی افزود: کار این پروژه به پیمان رفته و تجهیزات کارگاهی در شهرستان در حال استقرار است که قطعاً در آینده نزدیک دهستان زردلان و سایر روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و یکی از مشکلات این منطقه با به سرانجام رسیدن این کار حل می‌شود.

امیدواریم که شاهد گازرسانی به مناطق محروم شهرستان هلیلان باشیم که با اجرای این طرح از مشکلات مردم این مناطق کاسته می‌شود.

شرکت گاز استان در زمینه محرومیت‌زدایی در حوزه برنامه‌های اجرایی خود اقدامات مؤثری را در سطح استان انجام داده که باید در آینده پوشش 100 درصدی شبکه گازرسانی را در سراسر استان داشته باشیم.

شناسه خبر 56493