شناسه خبر:56498
1401/3/23 08:50:19

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم قصر شیرین، سرپل‌ ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منطقه غرب استان دغدغه معیشت و اشتغال دارند و از مدیران استانی می‌خواهیم در رفع مشکلات و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا به مردم کمک کنند.

«شهریار حیدری» روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سرپل‌ ذهاب در فرمانداری افزود: پیگیر وام‌های زلزله‌زدگان استان کرمانشاه در دو بخش اشتغال و بازسازی واحدها در وزارتخانه‌های مربوطه به‌منظور حمایت از مردم هستیم؛ ضمن اینکه مسئله ضمانت تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات خُرد در ستاد وزارتخانه‌های مربوطه نیز پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از بازدیدهای میدانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و مدیرکل کمیته امداد امام (ره) به‌خاطر حضور میدانی به‌منظور بررسی مشکلات مردم سرپل ذهاب از قول مساعد برای پیگیری امهال تسهیلات ویژه مناطق زلزله‌زده استان و همچنین رفع مشکل گرفتن ضمانت تسهیلات اشتغال‌زا در حوزه مشاغل خانگی و بند ب تبصره 16 ویژه دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد (ع) و بهزیستی خبر داد.

 امسال تاکنون بیش از چهار هزار فرصت شغلی محقق شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: براساس سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه 46 هزار و 82 فرصت شغلی برای استان در سال 1401 پیش‌بینی شده و تاکنون چهار هزار و 778 فرصت شغلی به میزان 11 درصد آن محقق شده است.

«مختار احمدی» افزود: در سال 1401 تعداد دو هزار و 17 فرصت شغلی برای شهرستان سرپل ذهاب پیش‌بینی شده که براساس داده‌های آماری سامانه رصد تاکنون 320 فرصت شغلی به میزان 16 درصد محقق شده است.

وی اظهار کرد: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرانه بیمه تأمین اجتماعی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است و با حضور در کارگروه‌های شهرستانی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه بحث و تبادل نظر درخصوص جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زا توسط رؤسای ادارات و بانک‌های عامل صورت گرفت و در حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تعدادی از سرمایه‌گذاران درخواست و مشکلات حوزه ایجاد اشتغال را طرح کردند و در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شد.

در پایان این نشست با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و رؤسای ادارات شهرستانی در ملاقات عمومی و میز خدمت، مشکلات و مسائل مراجعه‌کنندگان مردمی بررسی و پاسخ لازم ارائه شد.

شناسه خبر 56498