شناسه خبر:56593
1401/3/25 09:04:07

سپهرغرب، گروه خبر: این طرح به همت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان و در قالب برنامه اقدام ملی مسیر سبز، ایران پاک، با حضور قاسمی‌فرزاد استاندار، محمدی فرماندار، حسینی شهردار، مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی مختلف شهر همدان، نیرو‌های داوطلب هلال‌احمر و بسیج، پاکبانان معاونت خدمات شهری و همچنین نیروها و ماشین‌آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از ساعت 6 صبح روز سه‌شنبه 24 خردادماه از میدان فرودگاه همدان آغاز شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در حاشیه این مراسم با اشاره به کار ارزنده پاک‌سازی طبیعت و حمایت مسئولین استان از طرح، گفت: این برنامه توسط محیط‌زیست و با مشارکت بیش از 60 نفر از نیروها و 10 دستگاه از ماشین‌آلات معاونت خدمات شهری شهرداری همدان از ساعات اولیه صبح روز گذشته از فرودگاه همدان آغاز شد و تا دوراهی ساوه در محور همدان– تهران ادامه پیدا کرد.

حسین مردانی در ادامه افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی با محوریت پاک‌سازی طبیعت از زباله و پلاستیک سبب فرهنگ‌سازی به جهت استفاده کمتر از پلاستیک و نایلون‌های یکبارمصرف می‌شود که باید به‌صورت مداوم انجام گیرد تا اثربخشی بهتری داشته باشد.

مردانی در پایان گفت: از تمام شهروندان تقاضا می‌کنم برای حفظ سلامت خود و محیط‌زیست تا آنجا که امکان دارد از کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای پلاستیکی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز با اعلام اینکه پلاستیک‌ها به‌دلیل ماندگاری طولانی بیش از 300 سال در طبیعت باعث آلودگی آب و خاک و همچنین تولید میکرو پلاستیک و حضور آن در زنجیره غذایی انسان می‌شوند، گفت: سازمان مدیریت پسماند همدان همیشه در این قبیل برنامه‌ها پیش‌قدم بوده و روز گذشته نیز با تهیه ماشین‌آلات، لوازم مورد نیاز و حضور کارکنان این سازمان اقدام به پاک‌سازی مسیر ورودی همدان از سمت محور همدان– تهران و همچنین حمل دپوهای پلاستیک و زباله‌های جمع‌آوری‌شده توسط حاضرین در این طرح کرد.

بابک مهدی‌آزاد در ادامه با اشاره به آمار بالای استفاده از پلاستیک در ایران، افزود: این میزان استفاده از انواع پلاستیک می‌تواند زنگ خطری جدی برای محیط‌زیست باشد و باید با تداوم برنامه‌های این‌چنینی و تداوم آموزش‌های شهروندی، نسبت به کاهش مصرف پلاستیک فرهنگ‌سازی شود.

مهدی‌آزاد در پایان ضمن تبریک هفته محیط‌زیست و همچنین قدردانی از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان، گفت: ما فقط یک زمین داریم و باید بکوشیم تا با کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، آن را برای آیندگان حفظ کنیم.

شناسه خبر 56593