شناسه خبر:56604
1401/3/26 08:07:50
مشاور امور مجلس شرکت توانیر در ملایر:

برنامه‌های مدیریت مصرف هوشمند شده است

سپهرغرب، گروه خبر: مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام‌شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به‌صورت هوشمند و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع و غیره ابلاغ شده که مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، مسعود معین‌پور به همراه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با حضور در شهرستان ملایر ضمن بازدید از پروژه‌های برقی روستاهای ازناو و ورچق، با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر در حاشیه این بازدید با اشاره به نقش مؤثر نمایندگان در مجلس و کمیسیون انرژی و پیگیری امور با توجه به درک صحیح آنان از مسائل و مشکلات حوزه برق، اظهار کرد: باید توسعه منطقه‌ای درنظر گرفته شود؛ همکاران ما نیز پای کار بوده و به دنبال رفع مشکلات پس از بررسی و آسیب‌شناسی هستند.

معین‌پور با اشاره به بازدید انجام‌شده از دو روستای شهرستان ملایر و رضایتمندی مردم، ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه جابه‌جایی تیرها، روشنایی معابر، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار و غیره در بخش روستایی انجام شده است که امسال نیز براساس برنامه پیش‌بینی‌شده به‌صورت ویژه ادامه دارد.

وی ابراز کرد: با اجرای طرح بهارستان که سال گذشته انجام و سنگ بنای آن توسط مجلس شورای اسلامی گذاشته شد، اقدامات خوبی در روستاها صورت گرفت.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر گفت: با توجه به آسیب‌شناسی انجام‌شده در سال گذشته، برنامه‌های مدیریت مصرف امسال به‌صورت هوشمند و طرح‌های مشارکت کشاورزان، صنایع، ادارات و غیره ابلاغ شده که مشترکین با مشارکت در طرح‌های تشویقی از مزایای آن نیز بهره‌مند می‌شوند؛ برای مثال کشاورزان در قالب تفاهم‌نامه و با خاموش کردن چاه‌های خود طی ساعت اوج بار مشمول بخشودگی هزینه برق مصرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما این است که با مدیریت بخش صنعت و جابه‌جایی تعطیلات و تعمیرات در این حوزه، امسال در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم.

مشاور امور مجلس شرکت توانیر ضمن تشکر از حمایت نمایندگان از مجموعه صنعت آب و برق، گفت: هدف ما روشن نگه داشتن چراغ بوده و همه این تلاش‌ها در راستای کسب رضایتمندی مردم است.

   تبدیل 1500 کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه با حمایت نمایندگان و تأمین اعتبارات بیشتر از سهم تعیین‌شده استان کار انجام می‌دهیم، گفت: تبدیل یک‌هزار و 500 کیلومتر شبکه سیمی استان به کابل خودنگهدار را در برنامه داریم که سال گذشته 500 کیلومتر انجام شد و مابقی آن نیز درصورت تأمین اعتبار امسال اجرایی می‌شود.

علی سهرابی‌بیدار با بیان اینکه علاوه‌بر برنامه تعیین‌شده در شهرستان ملایر 120 کیلومتر دیگر از شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، ابراز کرد: تمام نیازمندی‌های روستاها در حوزه برق جمع‌آوری و احصا شده و براساس آن کارها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه باید از هر ظرفیتی برای پیشرفت استان استفاده کنیم، افزود: باید زیرساخت‌های توسعه استان را فراهم کنیم که برای این کار نیاز به احداث پست‌های جدید با قدرت بالا است.

وی ادامه داد: دو پست 230 شهید همدانی و کرفس در استان احداث شده که در صورت تکمیل، موجب کاهش بار شبکه‌ها و پست‌های مجاور می‌شود.

   بهینه‌سازی شبکه‌های برق 16 روستای شهرستان ملایر

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به وجود 135 هزار مشترک، سه هزار کیلومتر شبکه برق و سه هزار دستگاه پست توزیع در شهرستان ملایر، گفت: ملایر از مناطق قدیمی استان است که ترمیم و بازسازی شبکه‌های شهرستان شرایط خاص خود را دارد.

رضا شیردره با بیان اینکه در مناطق روستایی طی سال گذشته از محل عوارض اقدامات خوبی انجام شد، افزود: تبدیل 122 کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، جابه‌جایی 503 اصله تیر از معابر، مقاوم‌سازی 304 اصله پایه شبکه فشار متوسط و غیره ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به پروژه بهینه‌سازی شبکه‌های برق 16 روستا، اظهار کرد: این پروژه در مرحله مناقصه است و پیمانکار آن مشخص شده و به‌زودی کار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر نیازمند پست برق 400 مگاواتی است، گفت: احداث پست موبایل سمت منطقه آورزمان و تأمین ترانس با توجه به توسعه شهر و درخواست انشعابات از دیگر مواردی بوده که نیازمند توجه ویژه و اعتبار است.

   نصب 2 هزار چراغ برای روشنایی معابر روستایی

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه برق استان و شهرستان، گفت: سال گذشته در قالب چهار برنامه، کارها پیگیری شد که نتیجه آن جابه‌جایی 500 اصله تیر برق، تبدیل 120 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب دو هزار چراغ برای روشنایی معابر و نصب 40 دستگاه ترانس در روستاهای ملایر بود که مقرر شده امسال نیز به همین میزان اقدام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه برق استان انصافاً خوب کار انجام می‌دهد و تعامل خوبی دارند، اذعان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما کار برق بسیار سخت است و برنامه‌ریزی مناسب برای مدیریت مصرف ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با اشاره به بازدید از روستاهای شهرستان، افزود: عمده مطالبات مردم رفع اُفت ولتاژ، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار برای جلوگیری از سرقت سیم‌ها و غیره بوده که توزیع برق با مشارکت در این زمینه موجب رضایتمندی مردم شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال احداث نیروگاه 500 مگاواتی هستیم که این پروژه را به‌طور ویژه پیگیری می‌کنیم؛ چراکه از یک سو اشتغال‌زا بوده و از سوی دیگر زیرساخت لازم را برای توسعه در شهرستان ملایر فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه از برق استان و شهرستان رضایت داریم، گفت: روحیه‌ای که در مجموعه برق وجود دارد، باید تقویت شود؛ چراکه در جلب رضایتمندی مردم و توسعه استان اثرگذار است.

سلمان اسماعیلی با بیان اینکه صنعت برق امروز جایگاه بی‌بدیلی پیدا کرده است و مستقیم با رضایتمندی مردم ارتباط دارد، افزود: برق یکی از مؤلفه‌های مهم رشد و توسعه و تولید کشور است.

شناسه خبر 56604