شناسه خبر:56614
1401/3/26 08:31:57

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: سه مسیر حادثه‌خیز استان شامل محدوده میدان بهار تا پاسگاه پلیس راه، دوراهی همدان- سنندج و گردنه زاغه ملایر با هدف رفع مشکلات و ایرادات فنی و کاهش سوانح، بهسازی و ایمن‌سازی می‌شوند.

سرهنگ غلامعلی همایی روز چهارشنبه افزود: محدوده مسیر رفت‌وبرگشت میدان ورودی به بهار تا ایستگاه پلیس راه پیش از این با گاردریل جداسازی شده بود که با قرار دادن موانع بتونی (نیوجرسی) و تجهیز سامانه روشنایی با نصب تیرهای چراغ برق، این مسیر بهسازی و برای تردد ایمن شده است.

وی درباره مزیت استفاده از موانع بتونی برای جداسازی مسیرهای رفت‌وبرگشت اظهار کرد: برخورد خودروهای سنگین با جداکننده فلزی (گاردریل) به‌طور معمول منجر به شکسته شدن مانع و ورود خودرو به مسیر مقابل می‌شود که با قرار دادن موانع سیمانی این وضعیت ایمن و مشکل در مواقع بروز سانحه نیز رفع می‌شود.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: از سوی دیگر نور چراغ خودروها در جاده‌هایی که از گاردیل برای جداسازی مسیر استفاده می‌شود، برای رانندگان مسیر مقابل ایجاد مزاحمت و مشکل (کاهش دید راننده) می‌کند که قرار دادن موانع سیمانی (نیوجرسی) به‌طور کامل این مشکل را نیز برطرف می‌کند.

سرهنگ همایی افزود: ایمن‌سازی مسیر پُرتردد مذکور نقش قابل توجهی در کاهش سوانح این محور به‌عنوان یکی از مسیرهای اصلی و پُرترافیک مرکز به غرب کشور دارد.

به گفته وی همچنین محدوده محور سخت‌گذر (گردنه) زاغه شهرستان ملایر نیز به‌صورت رفت‌وبرگشت (دوطرفه) است که طرح قرار دادن موانع بتونی (نیوجرسی) در طول 3.5 کیلومتر این مسیر برای جداسازی و ایمنی محور درحال اجرا بوده و تا پایان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست پلیس راه استان همدان افزود: محدوده گردنه زاغه نیز یکی از محورهای پُرحادثه استان همدان محسوب می‌شود که ایمن‌سازی این مسیر نیز نقش قابل توجهی در کاهش حوادث و آمار تلفات ناشی از آن دارد.

سرهنگ همایی اظهار کرد: همچنین تقاطع محورهای اصلی همدان به کرمانشاه با محور ارتباطی همدان- قروه- سنندج نیز که به دوراهی صالح‌آباد معروف است، یکی از محورهای اصلی و شریانی استان همدان و منطقه غرب کشور محسوب می‌شود که نامناسب بودن این تقاطع (هم‌سطح بودن تقاطع دو مسیر) مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند و از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای منطقه محسوب می‌شود.

به گفته وی طرح ایمن و استاندارد‌سازی محور درحال اجرا است و تا پیش از ایام اربعین حسینی با اتمام طرح احداث تقاطع غیر همسطح، این تقاطع سطحی در محور حذف خواهد شد.

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: بیش از 70 نقطه و مسیر حادثه‌خیز جاده‌های استان شناسایی و طرح ایمن‌سازی آن‌ها با انجام تعریض، نصب تابلو، روشنایی و اصلاح هندسی معبر تهیه شده و درحال انجام است.

شناسه خبر 56614