شناسه خبر:56766
1401/3/30 08:28:31

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بیجار گفت: رشد منفی جمعیت و مهاجرت‌گریزی ازجمله مشکلات مهم و اساسی در این شهرستان است که برای چاره‌اندیشی نیازمند حمایت مسئولان ارشد استانی هستیم.

احمدرضا قاسمی شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که با حضور استاندار کردستان در مجتمع نور برگزار شد به مشکلات مهم و اساسی بیجار است اشاره کرد و گفت: متأسفانه مهاجرت‌پذیری و رشد منفی جمعیت دو عامل مهمی است که شهرستان بیجار را تهدید می‌کند.

وی افزود: با توجه به مشکلات عمده شهرستان بیجار لازم است تا توزیع بودجه بر اساس شاخص جمعیت نباشد چراکه در غیر این صورت راه به‌جایی نخواهیم برد.

فرماندار بیجار از تشکیل قرارگاه شهرستانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بیجار به‌عنوان نخستین شهرستان استان خبر داد و گفت: لازم است در راستای تشویق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اقدامات لازم صورت گیرد.

قاسمی در ادامه به اهمیت جذب سرمایه‌گذار تأکید کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استانی برای جذب سرمایه‌گذار در راستای توجه به پرداختن به زیرساخت‌ها، نگاه ویژه‌ای به شهرستان بیجار داشته باشند چرا که ایجاد اشتغال در گرو پیگیری طرح‌های موجود و راه‌اندازی طرح‌های جدید است.

وی تأکید کرد: باید سرمایه‌گذاران بومی شهرستان را برای ماندن و سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان متقاعد و تشویق کنیم تا از این طریق در راستای توسعه بیجار بتوانیم قدم برداریم.

فرماندار بیجار در ادامه به دیگر مشکلات مهم و اساسی بیجار اشاره کرد و بیان کرد: تأمین آب شرب و تخصیص آن به‌ویژه در بحث کشاورزی، توسعه راه‌های بین شهری، چهار بانده شدن راه‌ها و تسریع در روند پیشرفت پروژه راه‌های روستایی ازجمله مشکلات این شهرستان است.

قاسمی با تأکید بر افزایش میزان حق آبه شهرستان بیجار عنوان کرد: علاوه بر موضوع حق‌آبه بیجار از سد تالوار، بلاتکلیف بودن بخشی از اراضی کشاورزی این شهرستان نیازمند پیگیری است.

به گفته وی، دسترسی به پزشک متخصص در سطح شهرستان بیجار به‌ویژه مناطق دوردست از دیگر مشکلاتی است که مردم این شهرستان با آن مواجه هستند.

شناسه خبر 56766