شناسه خبر:56774
1401/3/30 08:39:16
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان:

رانندگان مراقب تصادف ساختگی از سوی افراد سودجو باشند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: معتادان متجاهر و عابران سودجو با تصادف ساختگی اقدام به اخاذی از رانندگان می‌کنند که باید نسبت به این موضوع، رانندگان هوشیار و مراقب باشند.

سرهنگ فرخ جمالی روز یکشنبه اظهار کرد: به‌تازگی برخی از عابران سودجو با کمین در بلوارهای شهر ازجمله بلوار نجفی، ارتش، فرودگاه و دیگر معابر ابتدا اقدام به شناسایی رانندگان کرده و اغلب رانندگان مسن و بانوان را برای اجرای نقشه خود انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه چندین مورد شکایت دراین‌باره به پلیس ارجاع شده است، اضافه کرد: آن‌ها حین عبور خودرو با سرعت کم، خود را به وسیله نقلیه زده و با افتادن به زمین و ناله کردن راننده بی‌گناه را مستأصل کرده و در این حین چند نفر از همدستان عابر به‌ظاهر مجروح با حضور در سر صحنه تصادف دور راننده را احاطه و نقشه خود را عملی می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که در سر صحنه تصادف حضور دارند به بهانه دلسوزی از راننده می‌خواهند با پرداخت وجهی به فرد مجروح خود را از دردسر رها کند؛ راننده نیز بدون پی بردن به ساختگی بودن این تصادف، بلافاصله با قبول این پیشنهاد پولی را به فرد مجروح پرداخت می‌کند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: رانندگان درصورت مواجهه با این قبیل تصادفات مشکوک، هرگونه پیشنهاد برای پرداخت پول به فرد مصدوم را رد کرده و منتظر پلیس برای حضور در صحنه و ترسیم کروکی بمانند.

وی تأکید کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی همدان از توانمندی بالا و تجربه کافی برخوردار هستند و با کارشناسی دقیق می‌توانند ساختگی بودن تصادف را تشخیص دهند و فرد کلاهبردار را در اجرای نقشه ناکام بگذارند.

این مقام مسئول گفت: درصورت مشخص شدن ساختگی بودن تصادف، برای فرد کلاهبردار پرونده تشکیل شده و توسط کلانتری به مرجع قضائی ارجاع می‌شود.

شناسه خبر 56774