شناسه خبر:56930
1401/4/2 08:45:43
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد:

افزایش 25 برابری سرعت اینترنت در دو روستای کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اجرای پروژه‌های مخابراتی در حوزه‌های مختلف، گفت: پهنای باند اینترنت در دو روستای «تازه‌آباد» و «جنت‌بو» به میزان 25 برابر افزایش یافت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: این اقدام با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه دیتا و انتقال با تأمین امکانات و تجهیزات لازم با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال در کمترین زمان صورت گرفته است.

وی افزود: افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات موجب دسترسی سریع مشتریان مخابراتی به داده‌ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی، انجام برخی از کارهای اداری و روزمره بر بسترهای آنلاین با سرعت بیشتر، ایجاد شرایط برای ارائه و فروش محصولات و تولیدات بومی در روستاها (کسب‌وکارهای آنلاین) می‌شود.

حکمت اظهار کرد: بر این اساس مخابرات منطقه کردستان در راستای توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در سطح استان پروژه‌های قابل توجه‌ای را تدوین کرده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد: پهنای باند اینترنت در روستاهای «تازه‌آباد (عیسی‌آباد)» و «جنت‌بو» از توابع شهرستان سنندج از چهار مگ به 100 مگ، معادل 25 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: اجرای این پروژه در روستاهای «تازه‌آباد» و «جنت‌بو»، شرایط ارتقای سرعت سرویس ADSL و واگذاری این سرویس به متقاضیان جدید را فراهم آورده است.

حکمت با بیان این مطلب که توسعه و ایجاد زیرساخت‌های دیتا در نقاط روستایی می‌تواند از پدیده اجتماعی مهاجرت به شهرها جلوگیری کند، تصریح کرد: مخابرات منطقه کردستان در کنار وظایف اصلی خود به برنامه مسئولیت‌های اجتماعی در این حوزه توجه و نگاه ویژه‌ای دارد که برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد.

شناسه خبر 56930