شناسه خبر:57015
1401/4/5 08:20:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری اسدآباد از ایجاد سه کیلومتر آتش‌بُر در پنج روستای بحرانی این شهرستان خبر داد.

بهزاد شاهمرادی دراین‌باره اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و احتمال آتش‌سوزی مراتع، در پنج روستای بحرانی این شهرستان با مشارکت کشاورزان در اراضی کشاورزی این روستاها سه کیلومتر آتش‌بُر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه به نسبت سال‌های گذشته پیشگیری‌های مناسب‌تری در رابطه با احتمال هرگونه آتش‌سوزی مراتع شهرستان انجام گرفته، افزود: سال گذشته با اقدامات و پیشگیری‌های انجام‌شده میزان آتش‌سوزی مراتع سطح شهرستان به نسبت سال‌های ماقبل 100 درصد کاهش داشت که بی‌سابقه بود.

شاهمرادی تعداد آتش‌سوزی مراتع این شهرستان را در سال گذشته یک فقره به میزان یک هکتار برشمرد و تصریح کرد: مشارکت مردمی و نیز ارتقای آگاهی مردم در رابطه با پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع کمک به منابع طبیعی بوده و از نقش مؤثری در کاهش آتش‌سوزی‌ها برخوردار است.

وی برگزاری کلاس‌های ترویجی را در این رابطه یک سرمایه‌گذاری دانست و گفت: تعهد امسال شهرستان در برگزاری کلاس‌های ترویجی 300 نفر بوده که برای تحقق این تعهد کلاس‌های ترویجی در سطح روستاهای بحرانی درحال انجام و برگزاری است.

شاهمرادی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات منابع طبیعی شهرستان برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی و حریق احتمالی مراتع، خاطرنشان کرد: درحال حاضر هرس پارک جنگلی اسدآباد نیز به‌منظور جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی احتمالی با استفاده از سه نفرروز از زندانیان رأی‌باز شهرستان درحال انجام است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد آتش‌بُر در گردنه اسدآباد توسط منابع طبیعی شهرستان، یادآور شد: علاوه‌بر این اقدامات توسط منابع طبیعی، عشایر شهرستان در نقاط بحرانی منطقه چون گردنه اسدآباد، شهراب، اشترجین، پست دربند، گردنه چهاردولی که احتمال آتش‌سوزی بیشتری دارند، جایگزین شدند تا با چراندن دام‌های خود از موارد آتش‌سوزی احتمالی مراتع جلوگیری کنند.

شناسه خبر 57015