شناسه خبر:57071
1401/4/6 08:18:21
در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان انجام شد؛

تعیین تکلیف پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام، گفت: تا زمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام پروژه جدید شروع نمی‌کنیم و باید ضمن بررسی تک‌تک پروژه‌ها زمان‌بندی مشخص برای بهره‌برداری از آن‌ها داشته باشیم.

محمدعلی محمدی در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان افزود: تا آغاز سال تحصیلی جدید فرصت محدودی در اختیار داریم که ضمن بررسی پروژه‌های در دست اجرا، مقرر شد 13 پروژه اولویت‌دار ما که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا مهرماه به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر استفاده از توان پیمانکاران برای اتمام طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا، یادآور شد: با تعلل در تکمیل مدارس روستایی نزدیک شهر، دانش‌آموزان مجبور هستند از مدارس شهری استفاده کنند که مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان از تکمیل پنج طرح دیگر آموزشی تا بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به سفر ریاست محترم جمهوری به همدان چندین پروژه آموزشی، بهداشت و درمان، آب‌رسانی، ورزشی و غیره پیش‌بینی و مشخص شده تا از اعتبارات ویژه این سفر برخوردار شود و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

محمدی تکمیل دو مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی درحال احداث و تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از استخرهای دانش‌آموزی احداث‌شده در نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش را از دیگر طرح‌های آموزشی دارای اولویت در مرکز استان برشمرد و تأکید کرد: دانش‌آموزان استثنایی درصورت عدم تأمین فضای آموزشی اختصاصی از تحصیل بازمی‌مانند و استخرها دچار فرسودگی و متحمل هزینه‌های مضاعف خواهند شد.

فرماندار همدان از تعیین شهریه ثابت 400 هزار تومان برای مدارس هیئت‌امنایی سطح شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: مدارس هیئت‌امنایی در حین ثبت‌نام و فصل تابستان مجاز به دریافت شهریه نیستند و ضمن پیش‌بینی امکان تقسیط پرداخت شهریه این مدارس، می‌توانند با مصوبه هیئت‌امنای خود نسبت به گرفتن کمک‌های مردمی اختیاری اقدام کنند.

محمدی در پایان گفت: در جلسه ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت تصویب کردیم از همه ظرفیت‌های در اختیار ادارات ازجمله مدارس در این راستا استفاده شود که در این جلسه نیز مشخصاً درخصوص مدارس تأکید می‌کنیم.

شناسه خبر 57071