شناسه خبر:57156
1401/4/7 09:25:58
رئیس بازرسی غرب کشور در بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح سردار همدانی:

برای تحقق اهداف انقلاب و نظام باید به کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی بیاییم

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بازرسی غرب کشور در بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح سردار همدانی گفت: برای تحقق اهداف انقلاب و نظام باید به کمک دولت و دستگاه‌های اجرایی بیاییم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، حمیدرضا حسن‌پور در آستانه هفته قوه قضائیه با رئیس سازمان برنامه بودجه استان همدان از پروژه سردار همدانی بازدید کردند.

وی در این بازدید که شهردار همدان و برخی معاونین و مدیران شهرداری و پیمانکار پروژه و کارشناسان مربوطه نیز حضور داشتند، ضمن حمایت و تقدیر از ارائه خدمات گسترده عمرانی، فرهنگی و غیره از سوی شهرداری همدان، اظهار کرد: کشور با بحران پروژه‌های نیمه‌تمام که میراث دولت‌های گذشته بوده، روبه‌رو است و هیچ کشوری به این اندازه حجم پروژه نیمه‌تمام ندارد.

رئیس سازمان بازرسی غرب کشور این حجم بزرگ پروژه‌های نیمه‌تمام را برای ساختار حاکمیت موضوعی نگران‌کننده و هزینه‌بر دانست و افزود: ناقص ماندن پروژه‌ها علاوه‌بر تحمیل خسارات و هزینه‌های گزاف مادی بر کشور، از جنبه‌های روانی و معنوی تأثیر منفی دارد و به حیثیت فنی ساختار حاکمیتی لطمه می‌زند.

وی گفت: درصدد هستیم برنامه‌ها و اقدامات لازم و جامعی را برای کمک به دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در غرب کشور تعریف کرده و به‌کار بگیریم.

این مقام مسئول با تأکید بر پرهیز از آغاز هرگونه پروژه جدید به‌دلیل وضعیت بودجه‌ای کشور توسط دولت، اظهار کرد: طبق دستورالعمل اعتبارات و قوانین بالادستی نباید پروژه جدیدی شروع شود و از اعمال فشارهای سیاسی و غیر فنی مشکل‌ساز جلوگیری می‌کنیم.

حسن‌پور ابراز کرد: امیدواریم با تعامل و هماهنگی در سازمان‌ها، پروژه‌ها طبق زمان‌بندی دقیق و مشخص به نفع شهروندان به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بازرسی غرب کشور نقش سازمان بازرسی و شهرداری‌ها در بحث نظارت را پُراهمیت خواند.

وی با اشاره به اینکه استقلال قوه قضائیه نه به معنای رها کردن یکدیگر بلکه تقویت تعامل و همکاری است، گفت: برای تحقق اهداف انقلاب و نظام باید به کمک دولت بیاییم و هرجا لازم بود، ازنظر قضائی و نظارتی به توسعه استان کمک می‌کنیم.

شهردار همدان نیز ضمن تأکید بر تلاش مدیریت شهری در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان، عنوان کرد: بعد از چند ماه وقفه در پیشرفت پروژه‌های مهم تقاطع غیر هم‌سطح غدیر و سردار همدانی به‌دلیل برخی مسائل فنی و مالی که پیش آمده بود، به نحو مطلوبی درحال پیشروی است.

سیدمسعود حسینی با اشاره به تزریق منابع مالی مناسب به پیمانکاران دو تقاطع غیر هم‌سطح غدیر و سردار همدانی و تأمین مالی صورت‌وضعیت‌ها، اظهار کرد: با وجود مشکلات زیادی که متأسفانه منجر به طولانی شدن این پروژه شد، کارگاه مجدداً راه‌اندازی و با تمام توان کار تکمیل پیش می‌رود و امیدواریم به لطف خدا و همت همکاران در راستای رفع مشکلات مالی پروژه، اواخر پاییز به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این بازدید توضیحات فنی پروژه و ابعاد مختلف آن توسط معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری همدان جهت استحضار حاضرین ارائه شد.

شناسه خبر 57156