شناسه خبر:57174
1401/4/8 10:52:11

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: کمبود اعتبارات از مهم‌ترین موانع طرح‌های راهسازی ایلام است.

سعید هژبری عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان خواستار تدوین طرح و دستورالعملی برای شناسایی و اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز از سوی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل استان شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: در خصوص شناسایی نقاط حادثه‌خیز اعداد و ارقام مختلفی مطرح شده است که با اجرای طرح شناسایی نقاط حادثه‌خیز برای سال 1401 با تأمین اعتبار مورد نیاز و رفع این نقاط به‌ویژه راه‌های مواصلاتی در مسیر اربعین حسینی آمار تصادفات جاده‌ها در استان کاهش دهیم.

وی گفت: کمبود اعتبارات از مهم‌ترین موانع پیشرفت در طرح‌های جاده‌ای محسوب می‌شود که بر اساس شاخص‌های موجود اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به نیازمندی‌های جاده‌ها در کمترین سطح قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و بازدیدهای میدانی در زمینه رفع نقاط پرحادثه اقدامات مؤثری انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ایمنی جاده‌ها سرقت تجهیزات جاده‌ای است که به لحاظ هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، خرید تجهیزات جاده‌ای که به سرقت رفته است، اداره کل راهداری استان با هماهنگی نیروی انتظامی در این خصوص تمهیدات لازم بعمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: به منظور فراهم آوردن زمینه ارتقای ایمنی برای کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) و تأمین ایمنی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی طرح کنترل سرعت از طریق نصب دوربین‌های کنترل سرعت و به‌روز رسانی این تجهیزات و همچنین پاکسازی مسیر راه سرطاف به ماربره و … تعمیر و مرمت مسیر راه چنگله به مهران و دهلران و مسیر راه ایوان به‌عنوان مسیرهای اربعین توسط راهداری اقدامات ایمنی لازم به‌عمل آورد.

شناسه خبر 57174