شناسه خبر:57212
1401/4/9 08:27:57

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: ارتقای سطح دانش و اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه قضائی، فرآیند خدمت به مردم در این حوزه برای جلب رضایت مراجعین و همچنین رضایتمندی عمومی را تسهیل و تسریع می‌کند.

حسن خانجانی‌موقر روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادسراهای همدان افزود: دادسرا خط مقدم دستگاه قضائی در مواجهه با تخلف و فساد است و تلاش این حوزه از دستگاه قضائی بهترین کارکرد برای خدمت به مردم و موفقیت در انجام وظیفه محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقیق بودن صدور کیفرخواست‌ها، اظهار کرد: همکاران قضائی و اداری دادسرای همدان در این مسیر حرکت کرده و فعالیت بسیار مؤثر و موفقی دارند.

خانجانی‌موقر گفت: اخلاق‌مداری همراه با صبوری و افزایش دانش قضائی باید در اولویت این مجموعه با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مراجعان و مردم قرار بگیرد.

معاون دادستان همدان نیز اصلاح ذات‌البین را اولویت و هدف اصلی دستگاه قضائی دانست و ابراز کرد: در روایات متعددی بر این مسئله تأکید شده و می‌توان با تکریم مناسب ارباب رجوع، پرونده‌ها را ختم به مصالحه کرد.

حجت‌الاسلام محمد براتی افزود: باید تلاش مجموعه قضائی به گرفتن حق مظلوم از ظالم همراه با اخلاق حسنه و کسب رضای خدا باشد.

به گفته وی کار در دستگاه قضائی اجر معنوی بسیاری دارد، چراکه در روایات عنوان شده یک ساعت تلاش برای جاری کردن عدالت، برابر با 70 سال عبادت است.

در این آیین از قضات و کارکنان نمونه دادسرای شهرستان همدان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

شناسه خبر 57212