شناسه خبر:57258
1401/4/11 08:24:48

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه تحریم از مصادیق خشونت است که امروز به بهانه حقوق بشر انجام می‌شود ادامه داد: مدعیان حقوق بشر به بهانه‌های مختلف، جنگ اقتصادی راه‌اندازی می‌کنند و تحریم می‌کنند که این اتفاق نه تنها برای کشور ما بلکه با هر کشوری که با آنها مخالفت کند، مطابق قوانین و خواسته‌های آنها نباشد، رخ می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی قرار گرفتیم اظهار کرد: ایده‌ حقوق بشر در سازمان‌های بین‌المللی پس از جنگ‌های جهانی شکل گرفت که قرار بود از حقوق ذاتی بشر دفاع و آلام و رنج‌های آن را تقلیل دهد و در توسعه عدالت کمک و کرامت بشر را حفظ کند، اما سؤال اینجاست که آیا این ایده و تفکر توانسته، این حقوق را تأمین کند؟

وی با بیان اینکه این ایده امروز وسیله‌ای برای اتهام‌زنی به کشورهای دیگر شده است؟ افزود: شاید آن زمان که این ایده شکل گرفت، طراحان آن تصور نمی‌کردند حقوق بشر به ابزار فشار به کشورهای دیگر تبدیل شود و نه تنها کرامت بشر را حفظ نکند بلکه تنها دستمایه‌ای برای برچسب زدن به مخالفان دولت‌های غربی و استعماری قرار گیرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: از کشورهایی که بهانه می‌کنند و دم از حقوق بشر می‌زنند، سؤال می‌کنیم چرا اسلحه به کشورهای یاغی می‌دهید؛ چرا یکبار آنها محکوم نمی‌کنید و چشم بستید؟ اگر قائل به حقوق بشر هستید، چرا دارو را برای بیماران تحریم می‌کنید؟ چرا جنگ اقتصادی تمام‌عیار علیه‌ مردم اعمال می‌کنید؟

وی با بیان اینکه تحریم از مصادیق خشونت است که امروز به بهانه حقوق بشر انجام می‌شود ادامه داد: مدعیان حقوق بشر به بهانه‌های مختلف، جنگ اقتصادی راه‌اندازی می‌کنند و تحریم می‌کنند که این اتفاق نه تنها برای کشور ما بلکه با هر کشوری که با آنها مخالفت کند، مطابق قوانین و خواسته‌های آنها نباشد، رخ می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه غرب بمباران‌های اتمی انجام داد اما ما را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند خاطرنشان کرد: هزاران نفر با بمب‌های شیمیایی آنها کشته شدند اما مدام ما را متهم می‌کنند، این سرنوشت حقوق بشر است که شاید طراحان آن گمان نمی‌کردند امروز به ابزاری باشد برای سکوب مظلومان و مخالفت کردن با مستضعفان.

وی با بیان اینکه سخن گفتن کشورهای غربی از حقوق بشر به طنز شبیه است گفت: در این سال‌های گذشته حقوق بشر در یمن و افغانستان کجاست؟ آیا حقوق بشر تنها در کشورهای غربی انجام می‌شود؟

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) اشاره کرد و افزود: خانواده در اسلام از مقد‌س‌ترین بنیان‌ها به حساب می‌آید، بنیانی که مبتنی بر رحمت، مودت و معاشرت است و این بنیان باید مبتنی بر مودت زن و شوهر باشد.

وی با بیان اینکه امروز در مسأله ازدواج با مشکلاتی مواجه هستیم تصریح کرد: سیاست‌های غربی لیبرالی ساختار خانواده را تغییر داده و ساختارهای جدیدی در ازدواج در غرب مانند ازدواج سفید مطرح شده است که زن و شوهر به صورت رفاقت و به تعبیر دوست اجتماعی زندگی کنند و هر وقت خسته شدند هر کسی راه خود را در پیش بگیرد.

ادامه مطلب را در سایت روزنامه سپهرغرب به نشانی  مطالعه کنید.

شناسه خبر 57258