شناسه خبر:57288
1401/4/11 09:23:20

سپهرغرب، گروه انتظار: حجت‌الاسلام نصوری با اشاره به برخی آثار فردی و اجتماعی انتظار فرج، گفت: وحدت و همگرایی و حس حضور امام (عج) از مهمترین این آثار است؛ حسی که سبب مراقبت از رفتار در انسان شده و او را در طاعت خدا و ولی‌اش فعال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره آثار فردی و اجتماعی انتظار فرج، اظهار کرد: کسی که منتظر خوبی باشد و به راستی به همه شرایط پایبند باشد و بایسته‌ها را به نحو احسن انجام دهد، خروجی‌های مطلوبی به دست می‌آورد از مهمترین آنها اصلاح ظاهری و اصلاح اندیشه و فکر است، یعنی پیراستگی از خصایص ناپسند و آراستگی به فضایل اخلاقی.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: هر کس می‌خواهد از اصحاب قائم(عج) باشد به پرهیزگاری و اخلاق نیکو خود را آراسته کند. دومین رهاورد انتظار، امید به آینده است، انتظار فرج در منتظران امید به آینده را ایجاد می‌کند همین امید نقشی خاص در زندگی انسان دارد.

وی تصریح کرد: کسی که به آینده امید دارد، می‌داند دیر یا زود زمین به صالحان به ارث می‌رسد: «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» (قصص، 5) منتظر وقتی به این نتیجه برسد درصدد ظلم‌ستیزی و احیای عدالت برمی آید. انتظار به انسان امید نزدیک شدن به جامعه موعود را می‌دهد.

حجت‌الاسلام نصوری در ادامه بیان کرد: از دیگر رهاوردهای انتظار، پویایی در جهت رسیدن به هدف است، زندگی انسان زمانی قابل توجه است که آثار حرکت و پویایی در زوایای آن به چشم بخورد. علاوه بر این، انتظار فرج سبب وحدت و همگرایی می‌شود، تفرقه آدمی را به جایی نمی‌رساند. لذا با وحدت و همگرایی می‌توان شرایط را برای ظهور مساعد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیگر دستاورد مهم انتظار فرج احساس حضور امام (ع) است که معرفت عمیق را رشد می‌دهد، و باعث مراقبت از رفتار در انسان می‌شود، به نحو احسن جدیت در اطاعت خدا و رضایت ولی خدا را در زندگی خویش دارد.

شناسه خبر 57288